Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, February 19, 2010

Sakit...

Erm..hmm..hurmm..hidup beginilah.
Aduhai diriku, sendirian lagi melalui hujung minggu. Alangkah indahnya masa-masa di rumah. Sunyi. Senyap. Dan alangkah baiknya saya berterusan dalam mengingatiNYA sentiasa.

Dua hari ni, agak sakit bagi saya. Setelah lama mengelak dari vaccination H1N1 sedari tahun lepas akhirnya terpaksa juga saya relakan saat Sister di pusat kesihatan menyerahkan borang. Maka, selaku ketua yang menjadi contoh~ cheewah. Kenalah inject. Dengan concerntration vaksin yang lebih pekat dari Hep B antibody agak sakit sedikit. Hm..macam manalah rasa pt masa saya inject dalam mulut tuh? Mesti terasa benda yang sama, tapi bezanya saya inject slowly.

Bengkak. Tak dapat nak angkat tangan. Mujur saja tangan kiri. Alih-alih memang saya drive dengan tangan kanan saja. Susah. Nikmatnya tangan kiri. Selama ini dilupakan. Pagi Jumaat saya kira patient dalam lingkungan belasan seperti kebiasaan tapi sebaliknya. 30 orang lebih yang muncul. Memang dah hampir menitik air mata menahan sakit tangan. Kesian assistant saya, dia pulak yang nervous semacam. Dr menangis? Haru biru klinik nanti. Oh, saya bukanlah orang yang sesuka hati menumpahkan air mata melainkan bila terkenang banyak dosa dan lemahnya saya. (Dalam hati: kononnya tough mcm org lelaki ye). Hmm..kesian Dr.

Akhirnya, menyelinap perasaan. Ikhlas kah saya hari ini? Kalau ikhlas, jawabnya alhamdulillah. Kalau tak, maka sia-sia saya menahan sakit. Point to ponder.

Kesimpulannya, petang tadi terpaksa saya excuse dari klinik. Sakitnya tak tertahan, lagipun saya kena drive lagi. Sedih....tapi sabar jelah. Rehat-rehat, dan alhamdulillah malam ini dah berkurang cuma bengkaknya tak surut.

p/s: dah traumatize rasanya dengan injection. So Fizah, always stay in the pink of health (lama tak guna ayat ni)
Ciao

0 Comments:

Post a Comment

<< Home