Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, February 12, 2010

Holiday In Making


Alhamdulillah, sampai jua ke teratak kasih ayahanda dan bonda. Adapun anakanda ini terlalu suka hatinya saat melangkah menjejak ke tanah serambi Mekah.
My heart is fluttering.
Sepetang dan semalam masa dihabiskan di airport. Membazir. Tapi tak mengapa, worth it. Kesempatan duduk disebelah a lovey dovey couple in their 60's digunakan sebaiknya. Senang berbual dengan orang macam ni. Banyak ilmu dan pengalaman. Huhu..pakcik, saya nampak macam org KL kah? Silap tu, saya orang Kelantan negeri yang dicintai sungguhpun not 100% pure. Tersentuh hati tengok diorang. Hmm..dapat ke saya jadi macam diorang berdua kelak bila dah tua ye? Wallahua'lam. (Mode: berangan)
Tulah degil sangat nak hand luggage. Bayangkan sepatutnya 2 luggages, sedaya upaya saya packed habis-habisan jadi satu hand carry dan satu backpack. Kan dah merana jiwa raga dan badan. Ayah yang angkat beg tu pun, amazed dengan capability saya. Biasalah, bak kata Pips~ see the leg laa. Lagipun, takkan nak asyik manjakan diri. Sesekali kena juga 'menyeksa' diri. Apapun lepas ni, saya book je lah luggage. Patah riuk nanti. Ya ampun..bak kata Sister. (Mode: Perasan bagus)
'Dah makan ke?'
'Dah masa kat airport, tapi rasa nak makan lagi' hee
Alih-alih, satu mangkuk bihun tomyam saya habiskan though bit hot and spicy. Macam biasa, saya mana tahan pedas tapi bantai aje. Akhirnya, dah merah bibir menahan. Takpe, ubat topical ada standby. Kesian ayah, 'ditinggalkan' mak seminggu lebih ni. Mengeluh tapi apakan daya. Nenek nak jugak duduk rumah dia. Nampaknya, saya juga kena memasak. Aiyaa..
(Mode: Sayang semua orang, semangat nak memasak dengan penuh passion)
'Hello, Dr Siti ke ni?'
'Ya saya. Siapa ni?'
'Saya.....Assistant pharmacy. Dr, Orapaste dah habis stock so pt ni nak kena gantikan dengan apa ye?'
'Hmm..takde ke? Bonjela?
'Ada, so saya tukar prescription ye. TQ Dr'
Aduhai, ada2 je. Baru nak cuti dah kena disturb. Sudahlah masa tuh tengah tolak trolley keluar lif. Iyah..iyah jugaklah saya nak keluar. Bonjela? Oh, saya kureng sikit sebab ia hanya just relieve the pain ulcer bukan curative. Lainlah kalau Kenalog in Orabase ada therapeutic effect~steroid with triamcinolone acetonide. The mode of action (MOA) baca sendiri ye. Biar ingat sendiri pharmaco.
(Mode: Holiday+shopping+ziarah+jalan-jalan)
Singgah sebentar di KP Kota Samarahan
Kali ni naik Hilux, orang hantarkan ke airport. Senang hati. Tq my friend. Kami bagi angpau for his little baby. Kawaii. So, sape2 yang nak vehicle yang besar, mahal,kalau masuk potholes pun tak terasa belilah Hilux..huhu. Tukang promote pulak.
'Balik kawin ka Siti?'
'Uiks, kalau kawin bukan 5 hari tapi 5 bulan la' haha..pembulak(penipu).
'Takdelah, ada mission to be accomplish'
'Hebat bunyi tuh'
Macam main game pulak.
(Mode: Kawin? Rilek dulu...hmm,yelah tu)
Akhir sekali.
(Mode: Conquer queen size bed sorang-sorang sebelum Cik Pips balik menyebok..haha). Dah lama tak tidur lena, aman damai)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home