Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Saturday, February 06, 2010

Beribu-ribu lemon


'Setiap dari kamu adalah pemimpin..'
Alhamdulillah AGM berakhir jua petang tadi..kurang sudah pening kepala saya sedikit. What a wonderful day. Saya mahu rehat-rehat...
Cuba perhatikan firman Allah SWT di dalam Surah ar Rahman ayat 4:
“...mengajarnya pandai berbicara”
Salah satu terjemahan kepada makna al bayan ialah seni berkomunikasi dan ini merupakan salah satu nikmat yang besar yang dianugerahkan kepada kita. Ia titik tolak usaha untuk seseorang itu dikenali dan difahami. Sekiranya melalui komunikasi yang berkesan seorang itu dapat dikenali besar kemungkinan akan dihormati dan dikasihi.
Susahnya menjadi seorang ketua.
Tapi saya tak nak bercerita tentang itu.
Haha..akhirnya berjaya juga saya melepasi halangan menjadi penceramah. Sungguhpun sekadar just delivered yang TPKNG punya itulah yang paling susah jika nak dibandingkan kalau kita sendiri yang sediakan kan. Pertamanya, siap berpantun-pantun si pengerusi masa nak jemput saya bagi talk~
a)Tudung putih ~ senang nak mix n match mana-mana baju kan.
b) Muka bulat ~ bulat kah muka kmek kinek tok? Kedak apa ya?
c) Kacak ~ senyum simpul saja. Buruk je muka saya ni..
Entahlah, saya bagi talk ke apa kat depan-depan tuh. Tapi macam biasa, sempoi je. Tak nak bagi audiences bosan kan including my boss yang tergelak-gelak tengok saya di hadapan. Awkward pulak.
Habis AGM, berdesup ke pasar minggu. Selaku a loyal follower, ikut saja. Esok Ahad. Lusa Isnin. Tulat Selasa. Rabu dan Khamis pun tiba insyaAllah. Selagimana Allah masih menghidupkan saya. InsyaAllah.
p/s: apa lah yang saya merepek ni. Tiada kerja kan..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home