Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, January 29, 2010

Vanilla Twilight

"What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us." - Ralph Waldo Emerson -


Tersebutlah kisah...di suatu negeri...sudahlah jauh...

Oh, bersyair pulak di situ. Tapi ini bukan syair Puteri Santubong. Syair Resort Santubong ada lah. Ingatkan makin bersemangat bila lepas meeting, tapi sebaliknya. Saya pun tak tahu mengapa. Hormonal changes kot..haha. Ada ke patut salah kan physiology badan. Isk-isk, tidak patut ini. Sepertimana saya tak suka/takut pada orang yang fluctuate mood, seperti itu jugalah saya takkan sesekali biarkan mood/feeling dan apa-apa yang sewaktu dengannya mempengaruhi. Let's mind do it job. So take it as temporarily occured ye.

Hari ini, tak semena-menanya saya telah 'berjaya' melanggar tiang ampaian kat quarters . Phew, macam manalah saya boleh tak nampak ada satu lagi tiang tak lepas. Itulah padahnya bila bawa kereta time tengah kesakitan dan kepenatan. Kesimpulannya~ hire a driver.Ngee..habis duit gaji. Jangan membazir ye. Nasib baik, kereta sikit pun takde calar.Sakit dan ujian yang mendatang, anggap saja sebagai kafarah dosa dan tanda Allah tak nak saya 'lari' jauh. Lantas didatangkan peringatan. Saya manusia, dan sifatnya selalunya pelupa. Maka perlu selalu diingatkan. (^_^).

"Wahai umat manusia, kenangkanlah nikmat Allah yang telah dikurniakanNya kepada kamu; tidak ada sama sekali yang menciptakan sesuatu selain daripada Allah; Ia memberi rezeki kepada kamu dari langit dan bumi. Tiada Tuhan melainkan Dia, maka mengapa kamu rela dipalingkan (dari menyembahnya)?" (35: 3)

..dah tak tahu nak merepek apa lagi kat site ni. I'm looking forward for holidays! And more holidays! Huhuhu...'All works, make Fizah too bored. So lets play!' Play-doh kot, main dengan Hadirah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home