Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Tuesday, February 02, 2010

Sepetang Dengan ....


'Dr buat apa tuh?'
'Ni ha, mengemas laci instrument'
'Oh, auntie ingat cari barang tadi'
Penat. Tak boleh duk diam sehari dua ini .(haha..bukan nak tunjuk rajin yer). Pagi adalah masa untuk menyelesaikan tugas admin~ buat schedule sekolah dan antenatal di klinik kesihatan ibu dan anak, buat claim, buat isi PKP, trace borang cuti,surat oncall apa lagi? Segala mak nenek surat lah katakan. Petang pula masa saya menyelia tugas staf~ abis saya selongkar laci-laci instrument. Mengucap panjang saya tengok satu demi satu.
Lelaki Oh Lelaki
Apa boleh buat semua assistant saya adalah kaum lelaki. Patutlah hari tu beria-ia nak mintak assistant perempuan. Memang bersepah dalam tuh. Awal-awal bising juga ~biasalah mak berleter kat anak-anak. Bila dah letih, senyap lah saya. Akhirnya siap juga. Pfuh,lega tengok tempat kemas. Barulah bersemangat nak buat kerja kan?.
Tapi bukan semua lelaki macam tuh. Close example~mcm abang saya, pengemas tersangat. Sampai tengok semut pun tak boleh. Mulalah bising-bising sambil menghapuskan si semut yang tak bersalah itu. Mengalahkan saya.
'Eh, bisinglah hang ni. Dari tadi tak letih-letih ke mulut asyik bercakap'
' Hehe.Sori, best apa bercakap'
'Sah-sah nanti hang mulut banyak, suami hang pulak yang senyap'
'Haih, janganlah cakap macam tu '
Biasalah, kena tegur-tegur ni tambahan lagi kalau family sendiri. Malam-malam pillow talk tuh rutin.
Tadi best bercakap dengan Hadirah. Wah-wah, dah pandai mengaji al Quran ye. Bagus ni. Makin bijaklah hendaknya anak buah achik ni ye macam achik-achik dia kan. InsyaAllah.
'Bila achik nak balik rumah nenek?'
'Achik balik minggu depan. Hadirah balik lah sekali ye'
'Achik rindu kat Hadirah ke?'
'Rinduu...sangat-sangat'

0 Comments:

Post a Comment

<< Home