Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Sunday, February 14, 2010

Injuries


I sustained few minor injuries.

Sakit tapi saya bukanlah budak kecik yang menangis merengek macam dulu-dulu. Lagipun kalau saya menangis bukan ada orang datang pujuk pun~baiklah duk diam-diam sambil zikrullah. Ada few incidents masa zaman budak sekolah, saya tercedera kena bee's stings, tangan terkena selumbar kayu, terseliuh kaki. Memang menangis tak ingat dunia, sakit bah.Tapi ada seorang lelaki yang selalu tolong and soothing my pain. Xie xie ni. Of course my bro, though dia macam helpless dan serius memanjang tapi dia jugak lah orang pertama ambik safety pin dan berusaha keluarkan bee's sting/venom dan selumbar kayu kat tangan. Maybe sebab dia tak tahan tengok saya menangis kot. Siap pesan lagi suruh berhenti menangis, laa..nak berhenti menangis pun ada stages dia bukan boleh abruptly. So bila tau dia lemah dengan tangisan adik dia...so sukalah saya gunakan sebagai weapon lepas-lepas tuh. Haha..memang nakal tak bertempat.

Hot glue gun. Oh, I'm phobic. Sepandai-pandai doktor cabut gigi akhirnya terkena juga pada pistol gam yang panas tu. Saya dah bagitau mak awal-awal, tak nak sentuh pun benda tu tapi alih-alih takdir telah menentukan although mak yang pegang kena juga pada tangan saya. Sebijik macam kes Hadirah dulu, cuma bezanya Hadirah injured sebab menyibuk dan buat-buat sibuk. Haha..nak ketawa rasanya tengok gelagat dia masa tu.Aduhai dah naik gelembung.
Apapun, memang berbaloi walaupun sakit. Ok!
Luka di tangan nampak, tapi luka di hati siapa yang tahu ~ ceewah macam encik Karam Singh Walia pulak. Tapi saya takde lah injured kat hati pulak, yang injured tuh bila rasa jauh dari NYA. Sesekali saya tak mahu jauh dariNYA...merana hati nurani
Moga sakit ini sebahagian kafarah dosa-dosa saya. InsyaAllah

0 Comments:

Post a Comment

<< Home