Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Thursday, February 18, 2010

Satu Hari

Peace means to be in the midst of all those things and still be calm in your heart

'Dr mana tinggal sorang-sorang kat rumah besar tu?'

Ramai pulak yang bertanya. Kat Simunjan ni memang tak heran kalau MO/DO duk sorang2. Sekali dengan saya ada 2 MO perempuan yang masih single duduk banglo double storey. Sungguhpun takut jugak kadangkala kenalah memberanikan diri. Allah jua tempat berlindung.

Pagi tadi dah 'bertarung' dengan 5 ekor creatures paling saya alergik. Walhal kat rumah ni bukan ada apa-apa pun, dan tak syak lagi mereka datang dari kawasan sebelah. Haha.. lintang pukang jugak. Tapi akhirnya mereka berjaya ditumpaskan. Kacau betul.Nasib baik sempat iron baju, kalau tak berkedut seribu jawabnya pegi kerja. Habis imej kemas saya selama ni kan.

Yeay..yeay, Ari tok kamek molah check gigi di MCH(mother child health clinic)..Wee, suka tengok air muka ibu-ibu mengandung yang berseri-seri~ tanda bahagia kan. Tapi bila tengok chart EDD(expected date of delivery), terkejut jugak sebab ada budak umur 13 tahun yang bakal jadi ibu. Oh, kalau saya umur waktu tu baru nak mengenal dunia dan sibuk mengadap buku je. Hmm..being wondering why? Ataupun saya dah tua sekarang? Uhuks..tidak.

Esok, Jumaat. Hujung minggu menjelma lagi dan banyak kerja nak dibuat. Apakan daya...sudah amanah. Mari menaip gik...

p/s: bangun pagi, sedar-sedar dah ada kat Sarawak tok...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home