Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Thursday, March 05, 2009

Coklat, Memasak dan Buku

Wah, tajuk yang langsung tiada kaitan buat saya tapi sangat berguna bila saya stress. Ada masa saya habiskan masa 'melepak' dengan buku-buku di toko buku dari cerita fiction, fairytales sehinggalah buku memasak. Enak sungguh kalau merasa makanan dalam buku. Tapi apakan daya ia hanya tetap akan jadi sehelai kertas yang berwarna-warni. Agaknya penjaga kedai di situ pun sudah fimiliar dengan saya~ke mana saja keseorangan even saya pun tak kisah makan seorang. Nampak pelik, tapi bantai ajelah. Takkan lah saya nak kena tarik orang lain untuk memenuhkan kehendak dan hobi saya. Kalaulah mak ayah tahu, saya berani keluar seorang diri pasti pecah gegendang telinga saya mendengar preach mereka...so kesimpulannya;buat diam ajelah.

InsyaAllah, esok kereta saya siap dibaiki.Segan pula rasanya bila specialist asyik tanya pasal kereta saya. Makanya, Sabtu ni bolehlah ke Serikin....untuk shopping.Ngaa..duit oh duit. Nampaknya terpaksalah spend innocently. Rugi kalau datang Sarawak tapi tak ke Serikin~applicable to women only.

Petang tadi ada kes emergency, sorang wanita dlm early 50's datang dengan gum bleeding~(teringat saya satu kisah yang sama....-fill in the blank). Oh, berderau sekejap darah saya. Ini adalah contoh kes yang membuatkan saya tak keruan. Tapi alhamdulillah dpt manage,cuma ambil masa sbb patient takut jarum. Minggu depan juga saya oncall, oh tak tidur nyenyaklah nampaknya

0 Comments:

Post a Comment

<< Home