Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Sunday, March 01, 2009

Antara Dua




Assalamualaikum wbt,
Alhamdulillah selesai sudah AGM klinik di Lundu. Tempatnya memang bagus sebabnya kami stay di penthouse bersama specialist. Kecut juga hati kami ni, tapi pesan saya don't judge people by their appearance. Mereka seperti mak dan kakak kita sebenarnya. Setelah lama tak bermain seperti kanak-kanak, inilah kali pertama saya kembali berlari mengejar bola seperti anak-anak. Gembira sungguh rasanya dapat melepaskan stress kerja..sambil racing kereta dengan staf lelaki semasa perjalanan pulang, alih-alih specialist/senior consultant dengan selambanya potong kereta kami dengan Perdananya.
Aktiviti hujung minggu? Ada banyak agenda tapi tak semua dapat saya penuhi, tgk aulawiyatnya. Ada dua benda penting tapi saya hanya boleh memilih satu saja. Untuk agama ataupun masa depan. Maka saya pilih untuk meletakkan agama terkehadapan. Mana mungkin masa depan dapat dibina jika tidak berteraskan agama kan?. Bagi saya, apa-apa yang luput dari kita barangkali itu bukanlah takdir/jodoh/rezeki kita. Asalkan kita tawakkal padaNYA dan yakin denganNYA pasti hati akan jadi tenang. Usah tangisi bahkan pandang ke depan kerana masih banyak perkara-perkara menyenangkan dan menggembirakan.
p/s: pasti ada yang tertanya apa maksud di sebalik entri kali ini. Pesan saya; biarkan..biarkan saja. Tak perlu untuk memahami, sekadar menerima.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home