Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Saturday, February 21, 2009

Match Me If You Can...

Jazakillah buat Ummu Sulaim ku ucapkan. Sungguh pun jalan ini terlalu sukar ditempuhi hakikatnya hanya DIA sahaja yang lebih mengetahui. Jika hati tak merasai kepahitan bagaimana pula ia dapat mengetahui akan rasa manisnya iman,bukan?

Hati saya sudah kembali ke jalannya, hari-hari penuh duri sudah berlalu. Semua belajar dari kesilapan termasuklah saya. Sungguhpun hari yang mendatang berbalam-balam. Entah kenapa saya rasa gembira sejak akhir-akhir ini; mungkin saja kerana attachment di Dental Specialist bakal berakhir? Mungkin juga. Selamatlah saya ucapkan kepada collegues yang bakal attach di sana. Moga kalian dianugerahkan kesabaran dan kecekalan sepanjang berada di sana. Yippie!

Tak sabar rasanya menghitung hari untuk pulang. Pulang marilah pulang..marilah pulang bersama-sama. Kerana keluarga kami bakal menerima ahli baru...siapa?Nantikan saja, insyaAllah kalau dimurahkan rezeki diperpanjangkan umur.

Hari Khamis hari OT (operation) kat Dental Specialist Clinic SGH, saya suka kalau dapat turn masuk dan jika OT habis petang ada chances untuk pulang awal. Hee...malas nak masuk klinik semula. Tapi senior DO saya memang rajin sanggup stay untuk treat kawan-kawan MO dia. Charity service katanya, padahal simbiosis saya menempelaknya. In turn, dia akan dapat service cepat dan percuma dari MO.Tiba-tiba....Dr Andrew MO ENT duduk berdekatan dengan dental unit kami..berbuallah sesama diorang dalam bahasa Cina. Kalaulah saya faham, boleh juga menyampuk. Ini sekadar memandang dengan penuh minat sambil dapat tangkap sepatah dua perkataan.

Senior saya sesekali mengunjuk ke arah saya. Saya pun berkerut,entah apa ceritanya. Mungkin mahu pass kes wife MO tadi pada saya barangkali sehinggalah dia sebut satu nama...apalagi ;
'William, what are you doing? Are you telling Andrew too??Oh,my goodness!'. Habis merah seluruh muka, cepat-cepat saya keluar dari klinik. Entah apa lagi dia mahu bercerita. Sejam lepas tuh;' I already telling him, he said no problem Hafizah'. 'Eiii..you ni memanglah, pandai-pandai aje'. Dia tersengih-sengih macam kerang busuk. Siap dia. Oklah, sekian saja cerita dari SGH. Kalau ada lagi, saya cerita tapi rasanya cukuplah muqaddimah ini

Tak sabar rasanya mahu menunggu santapan ruhani hari Ahad ini.Mudah-mudahan, ia pembuka bagi jalan-jalan kebaikan.InsyaAllah. Niat saya hanya satu~ mardhatillah. Next week kami ke Lundu, untuk AGM~dan yang sedihnya saya kena drive. Kalau dekat, no problemo but then jauhnya. Saya patut hire sorang driver nampaknya.



Sekeping hati dibawa berlari
Jauh melalui jalanan sepi
Jalan kebenaran indah terbentang
Di depan matamu para pejuang

Tapi jalan kebenaran
Tak akan selamanya sunyi
Ada ujian yang datang melanda
Ada perangkap menunggu mangsa

Akan kuatkah kaki yang melangkah
Bila disapa duri yang menanti
Akan kaburkah mata yang meratap
Pada debu yang pastikan hinggap

Mengharap senang dalam berjuang
Bagai merindu rembulan di tengah siang
Jalannya tak seindah sentuhan mata
Pangkalnya jauh hujungnya belum tiba

0 Comments:

Post a Comment

<< Home