Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Tuesday, December 30, 2008

Bila Kepala Pusing..

Alhamdulillah sudah masuk ke tahun baru kita ini rupanya. Agaknya jika saya bertanya kepada orang-orang tua;apa azam baru anda.Rata-ratanya pasti menggeleng; maklumlah azam lama pun tak tercapai lagi. Azam saya? Hmm..saya pun tak tahulah, sekadar meneruskan baki hidup yang ada selebihnya banyakkan usaha dan amal ibadah khusus dan yang umum. Hai, nampak sangat daya untuk hidup saya makin berkurang~~hehe takdelah.Biasalah manusia ada up and down, in and out so on..

Petang ini, saya hanya ada satu aje patient. Itupun hanya untuk review. Di luar hujan rintik-rintik bertukar lebat. Wah, enaknya kalau saat ni duduk diam-diam di rumah.Selebihnya saya memerhati abang Sin Chan membuat kerja sesekali sempat belajar sepatah dua bahasa Mandarin setiap hari. Ohoh..hebat kan. Angkat bakul pulak.

Bertabaruj? Sesiapa di alam pekerjaan pasti melalui saat-saat menggetirkan ini. Tatkala godaan dunia datang secara halus, iman pula menusuk dalam hati. Silap percaturan, hilang imbangan termasuklah kita ke dalam perangkap syaitan. Islam tak menghalang kita menjaga ketrampilan bahkan Allah menyukai benda yang cantik. Cuma ada batasannya. Rasanya cukuplah wudu', senyuman ikhlas, amalan seharian penghias diri. Andai dalaman yang suci bersih, pasti akan terpancar ke luarannya. ~pesanan penulis; hati-hati ranjau dunia berduri buat sang wanita(eg: blusher, lipstick, eyeshadow etc)..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home