Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Saturday, October 18, 2008

..And I Love Myself So..


Alhamdulillah, finally weekend approached. Bila tiba hari Isnin segera mengharapkan Jumaat datang. Memang tak sepatutnya yang itu saya harapkan setelah bekerja. Saya pun tak mahu mengharapkan gaji buta. Moga gaji saya adalah yang halal. Selepas ini saya sucikan dengan zakat-zakat yang seharusnya saya tunaikan. Zakat kalian bagaimana? Gaji kita itulah yang kita guna untuk makan pakai seharian. Kalau sumbernya bersih maka bersihlah hati. Jika tidak, mungkin perlu koreksi diri. Yang halal itu jelas dan yang haram pun juga jelas.

Kerja oh kerja. Rupanya banyak juga benda yang makin perlu dipelajari. Masa student banyak ber'theoritical' bila bekerja banyak pula realitinya. Tak mudah. Tapi tak mengapa, ambil masa untuk semua itu. Kadang-kadang berpeluh dingin saya bila mahu check patient. Maklumlah mak ayah, relatives kalangan orang korporat, para doktor-doktor, tak kurang juga yang dari pedalaman. Most of the time, saya kena speaking~translate dari medical term kepada laymen term, kemudian kepada kembali pada medical/dental term. Not to include, yang langsung tak faham bahasa Melayu asyik berbahasa Iban,Bidayuh. Saya sengih-sengih mengharapkan assistant. Kalau di Kelantan, senang saja~kecek Kelate.

Rupanya, saya tak merasakan saya berada di Sarawak. Pergilah kat mana-mana sekalipun, memang tak sah kalau tak dengar orang Kelantan bercakap. Wah,tak sabarnya tunggu gaji masuk, banyak sangat agenda dalam kepala. Tapi savings paling saya utamakan.
Happy Graduation Day,Pips..sorry tak dapat attend the most precious moment in a life time,Second upper class,eh?. Maybe after you got master degree!Yippie. My wish for you: seize the moment, be grateful to HIM since you've gone this far. From me and .............(please fill in the blank).Ngeh2, another speculation and controversial statement. Likewise you always did.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home