Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, September 01, 2010

Prankster..


Alhamdulillah already in September.
Beruntungnya orang-orang yang Allah berikan kesempatan memanfaat 10 Ramadhan terakhir dan bertemu dengan Lailatulqadr. (T_T), oh tak baiknya menangisi atas sebuah fitrah ye..Hm..lagipun banyak lagi cara dan jalan insyaAllah.
Semalam, memang mengimbau kenangan. Kami bertiga berkolabrasi buat laksa Kelantan di Kota Samarahan. Biasalah, ini jelah rumah 'nenek' yang ada di bumi Borneo. Selama ni, asyik duk tengok mak-mak je yang buat. Voila! tak sangka kami pun pandai jugak though awalnya pakat bantai. 'Kalau tak sedap laksa nih, kita salahkan Fizah'...
Dah abis memasak, kita mengemas pulak.
'Lepas nih, habis lah belakang periuk hitam-hitam jadi bersinar' uh, diorang mengata saya lah tu. Sebab saya jenis pantang tengok kuali periuk berkerak hitam di luar (note: macam ayah). Kan sedap mata memandang, tengok kuali periuk bersih.
'Fizah, boleh makan sikit je sebab ada belacan. Kena pantang tau' Aduh, memang nasib lepas operate kat dahi dan ada 2-3 stiches kena lah berpantang ala orang tua. Moga luka cepat sembuh dan baik. Ada scars? Kita pakai concealer..heh.
Apalah korang nih, bulan baik ni pun tak abis-abis nak kenakan saya. Tak baik ye, kurang pahala. Next weekend, cari idea kenakan mereka balik. Huhu..
p/s: tunggu tebaloi dari Mukah (^_^)

2 Comments:

Post a Comment

<< Home