Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Saturday, August 21, 2010

Blissful

Assalamualaikum wbt dan selamat pagi!

Awal pagi dah letak pic makanan?
Cobaan..

'Bila hang balik?'
"8 hb insyaAllah, nape?"
'Ada masa lah utk buli hang' bestnya ayat cik Pips nih. Kita tunggu shj, sempat ke tak nak buat BBQ before raya. Harus rumah jadi tunggang langgang dengan Aqil, Afiq dan ibuuu...

Alhamdulillah, nasib baik ada yang bercuti 1 week before raya. Boleh lah hulurkan bantuan, ringankan beban. Terpaksa. Kerja di klinik, nak serah pada siapa? Saya pun berat hati nak menyusahkan yang lain, tapi yang kerja-kerja yang penting sudah dibereskan tinggal yang minor sahaja. Moga Allah mempermudahkan semuanya. Amen.

Minggu penuh Cobaan.

Hari Khamis : tertinggal hp di klinik. Tak caknanya saya. Akibatnya, tawakkal shj di rumah.
Hari Jumaat : blackout sepanjang sahur dan waktu nak solat Subuh. Nasib baik, ada torchlight. Haru rasanya sebelah tangan suap nasi, sebelah lagi pegang torchlight suluh nasi dan lauk.Pengalaman jugak nih. Tambah pulak dengan hujan ribut. Nasib baiklah, mak ayah ajar saya jadi berani...alhamdulillah. Sungguhpun takut, mohon sj perlindungan dariNYA.

Sekarang, tak tahu nak buat apa. Tunggu cerah sikit, basuh baju, jemur baju, sapu lantai...then zzzz..Ciao. Selamat menjalani ibadah puasa dengan lebih tekun di semester kedua Ramadhan!

p/s: enjoy the 'singlehood' while being able to do so .hahaha...erks! Bestnya, pasar malam Putrajaya, pasar minggu Kuala Besut..(^_*)

2 Comments:

Post a Comment

<< Home