Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Thursday, August 05, 2010

It's A Boy

Alhamdulillah, finally on Tues Achik Wanie had safely delivered her second little baby boy.

Pernah tanya Aqil.
'Aqil nak girl ke boy?'
" Aqil nak baby boy!' dia bersuara gembira sambil menjerit. Nampaknya kehendak Aqil dimakbulkanNYA. Hmm...nasiblah badan hang, dah ada dua anak lelaki, harapnya syndrome slow-mo dapat diubah dengan kehadiran 2 hero Melayu berkulit orang putih. Haha..erk!Amboi.

Overdose

Semalam, apa kes lah. Dua-dua flight delayed. Ditambah pening kepala ditambah dengan photophobics, hampir saja nak muntah fish ball noodle soup. Dah la noodle..takde bihun atau mee ke?.Tahu-tahu sajalah, anything resemble megi. Oh, tak bersyukurnya saya. Healthy eating bah..

Sedih. Mak takde di rumah. Kena jaga orang bersalin. Baru je plan itu ini, nak berdating dengan mak. Memang kena independent menguruskan bab-bab yang belum selesai. Mujur ada ayah. So this time, kita berkepit dengan ayah. Tapi kalau tanya pendapat~ sah-sah ayah akan duk diam jap, pastu jawapan yang pasti akan keluar ; 'Ok dah tu'. Punyelah nak pengsan je tunggu jawapan, alih-alih itulah jawapan simple lagi bernas dari ayah. Oh, overdose pula anakmu ini.

Ayah, Fizah dah belikan coklat fave. ayah tu! Ayah tersengih-sengih. Erm, comel macam Hadirah. Ayah= Hadirah ? Quite good equation.

In The Making

InsyaAllah, harapnya Allah mempermudahkan semua urusan pagi ini. Cepat siap, cepat boleh duk rehat di rumah. Bestnya...kalau terus dapat transfer balik rumah. Tak perlu lagi mengharungi perjalanan 170 km sebelum sampai ke airport dan another 2 consecutive flight. Siapa-siapa yang tak 'lasak' sure boleh collapse. Me? Dah immune, cuma akhir-akhir ni dah tak boleh tahan..Penat.Lelah. Mual. Sedih. Saya pun boleh terasa, kalau tiap-tiap hari mak ayah kebimbangan dengan anak perempuannya duk sorang-sorang di pedalaman.

Ya Allah, berikanlah kemudahan untuk hambaMU ini untuk transfer balik ke Semenanjung secepat mungkin tahun ini...Ameen. Doakan untuk saya.

'Duk di tempat ni memang betullah ajar diri kita jadi survivor dan independent tapi tak mengajar kita untuk jadi competitive dentist' ~ ujar seorang kawan selesai saja kursus peads tempoh hari.

A point to ponder.Dengan demand patient yang semakin tinggi di luar sana, yang lebih educated dan exposed with very update mode of treatment and biotech.Apalah yang kita dapat kalau setiap hari buat cabutan, tampal gigi, buat denture? Ya, perlu ada anjakan. IV drip pun dah lupa nak pasang,ambil darah dah kekok nak buat.

p/s: pukul 4 pagi dah bangun..terbawa-bawa habit duk Swak. Tunggu Subuh....Alhamdulillah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home