Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Thursday, July 22, 2010

Blooming

Alhamdulillah, semua sihat? Hehe...saje-saje tangan ni tengah menggatal menaip setelah menyiapkan monthly report pada bos nya. Bagus kan, dapat anak buah rajin macam ni. Erks.Sambil mulut makan kek lapis yang seorang matron medical berikan. Saya suka...sebab dia mengingatkan saya pada mak.

Dulu waktu masih kecil, habis solat berjemaah dengan mak ayah dan adik beradik lain, sambil mak berzikir atau mengaji sengaja saya landing kepala atas ribaan mak...masa kat universiti bermanja dengan sahabat-sahabat pulak di surau atas. Rindu...

Sekarang, kepala saya landing atas bantal, laptop (macam biasa dozed off) takpun dengan kain telekung sembahyang atas sejadah keletihan. Minggu depan, letih tadah telinga dengar orang bagi lecture, talk, ucapan. Macam biasa, back bencher always have plentiful time to zzzz...haha.

~~~~
Bila ada sahabat yang bertanya, teringat saya pada diri saya dulu. Pesan saya yang kerdil; jangan hanya sebab pengalaman yang lepas kita menjadi lemah. Kerana itu silap saya dahulu. Maka usah diulangi lagi. Allah itu Maha Adil dan Maha Mengasihani hamba-hambaNYA. Andai benar itu yang terbaik, insyaAllah Allah akan berikan satu tempat di hatimu duhai sahabatku.

“Dan tiadalah ilmu yang diberikan kepada kamu melainkan hanya sedikit.” (Al-Isra’ : 85)

Moga Allah permudahkan segalanya dan memberikan petunjuk yang benar menyuluhi jalanmu.Ini soal sebuah kehidupan, sungguhpun sukar tetap jua harus dilalui demi menuju mardhatillah.

~Taubat, sabar, zuhud, qanaah dan.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home