Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Monday, July 12, 2010

Sepenuh Hati..


Allah selamatkan kamu..Allah selamatkan kamu..
Potong kue nya, potong kue nya...
Happy Birthday to you...happy birthday to you my dear abang..happy birthday to you.

Moga Allah perpanjangkan umur untuk lebih tekun beribadah padaNYA, lebih banyak dapat buat kebaikan, dimurahkan rezeki untuk dikongsi dan diberikan pada tempat yang lebih hak dan diberkati alam rumah tangga. Bila nak tambah ahli ni? Hihi..buat abangku plus S.I.L.

Tak sempat beli hadiah, saya kirimkan gambar Shaun The Sheep, fave pet saya ni kat dia. Harapnya sudilah terima ye. Comel je nampak.

Alhamdulillah. Ringan juga kepala saya, nampaknya weekend lepas memang unexpected. Lelah jiwa raga. Tapi bila pagi tadi dalam perjalanan pulang, lepas hujan seketika pelangi indah di depan mata. Subhanallah. Significant pelangi? Semua benda indah akan datang pada hujungnya. Macam selepas hujan lah. Tapi pelangi hanya sementara, bila matahari muncul awan mendung berlalu, hilanglah ia. Maksudnya, sekalipun yang kita dapat benda indah hanya sekejap cuma tapi selepas tu ada lagi benda yang lagi indah, lagi bermakna dan lebih kekal (tapi matahari tak kekal ye) yakni kasih sayangNYA. Hikmahnya yang Allah berikan terlalu besar dan mendalam sebenarnya. Menguji hambaNYA sejauh mana kesabaran dan kebergantungan padaNYA. Ilahi Rabbi.

Menitiskan air mata di hadapanNYA, berbicara tentang segala kesusahan dan keperitan padaNYA, mengakui betapa lemahnya diri, betapa tak layaknya..

Jiwa jadi makin tenang. Sudah saya tekadkan, air mata ini tidak akan sesekali jatuh kerana manusia. Asbabnya masih cuma satu, saya hanya hambaNYA paling lemah, tak berdaya dan paling rendah tingkat imannya.

Allah takkan uji kita dengan sesuatu yang kita tak mampu.

........
"Dr jangan bingung dan susah hati lagi ye"

Terharunya. Kalau mereka kuat, sepatutnya saya patut jadi lagi kuat kan?.Hmm..where is the 'old' Hafizah? Yang kuat, tahan dengan kata-kata orang, yang tak kisah dengan kecil atau besar cabarannya, yang rebellious (dah jadi smitten ke apa?..hoho), outspoken (still be), yang pakai hentam sajalah dan banyak lagi.

Ada hati nak buli saya? Nak membelakangkan saya? Nak suruh saya buat kerja orang lain yang sepatutnya buat?

My answer : NO WAY! I'm not that kind, so called~ lurus bendul or easy to deal with. If you make me having the hardtimes, then the same goes to you. Quite rebellious huh? My last word, don't take for granted.

Menakutkannya Dr Siti ni ye. Hmm..bolehlah jgk tapi tengok situation. Since dah lama simpan dan asah claws ni. Ingat nak cakar-cakar sikit, tinggalkan 'history' kat Sarawak...phew. Haish.

p/s: sedih..Holland kalah. Tak mengapa kasi can Spain menang, kesian diorang kan. Since Kak We dah influenced saya...kita layan jelah hoo.
Esok, Sya'ban Ahlan Wasahlan Wamarhaban bikum.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home