Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Monday, August 30, 2010

Catatan Sang Perindu

...(diam)..
Banyak sangat benda nak ditulis akhirnya satu pun tak tertulis.

Alhamdulillah, 10 Ramadhan terakhir sudah menjengah. Ada rasa gembira, dan ada juga rasa sedih. Kenapa? Tepuk dada, tanyalah iman kita. InsyaAllah, moga ada sisi-sisi dan sudut yang mampu membuatkan kita mencapai redhaNYA.Amen.

Minggu ini. Minggu saya bakal melihat orang lain sibuk packing dan dalam mood pulang berhari raya. . Mengenangkan saat pertama kali berhari raya di perantauan dahulu memang satu pengalaman paling berharga buat kami ketika itu. Sungguhpun dewasa, air mata jua peneman penghibur, hanya telefon untuk berhubung. Tiada tangan mak ayah untuk dicium, tiada suara gelak tawa dan usikan adik beradik serta saudara. Tapi masih ada jiran-jiran yang baik hatinya, yang teramat mengalu-alukan kehadiran kami semua. Terima kasih atas kenangan itu. Moga Allah dapat memberi balasan yang sebaiknya.

Sungguh, aturan Allah itu terlalu bermakna. Menjadikan kita lebih menghargai apa yang ada.

Tengah bersemangat nak hias klinik untuk berada dalam keadaan mood berhari raya. Hmm..menambahkan 'warna' pada yang sedia ada. Esok, Merdeka~ mencintai watan itu pun sebahagian daripada iman. ..tiba-tiba teringat pada bumi Palestin. Lihat dan hayatilah Jejak Rasul padanya ada sejuta pengajaran buat kita. Tak sabar menunggu saat di mana umat Islam kembali menguasai Masjidil Aqsa sepenuhnya, dan tiba-tiba rasa rindu untuk bertemu denganNYA dan Rasulullah....ada air mata tertumpah akhirnya.

Ya Allah, sungguh aku rindukan Mu....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home