Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Tuesday, August 24, 2010

Phew~ Untitled~

'Aiya cik Siti, nape tak mangun sahur? Sudah masuk Subuh, pun tak mangun-mangun?'
"Aiya encik Apek, macam mana mau mangun..jam sudah kunci tapi saya tutup balik"

*lepas nih, sila lompat-lompat ! Huhu. Harunya.

Dalam sahur ada keberkatannya, tapi saya tak dapat. Sebab, ingat nak tidur lagi 5 minit! Serve me right lah kan. Harapnya, untuk petang ada lagi tenaga berbaki agar dapatlah saya angkat handpiece untuk buat filling.InsyaAllah.

'Malasnya nak bangun masak-masak untuk sahur nanti!' mengeluh.
Mak dah geleng kepala. Anak ku ini..isk..isk.
"Bila kita sayang kat family kita, apapun kita sanggup berkorban" ujar mak.
Oic, macam tu ek? Bagus-bagus. Pasni berkorban apa sahaja, motto hidup. Tapi saya jenis, prepare siap-siap makanan sebelum tidur so bangun nanti just reheat. Mudah kan.

Tengah bagi markah preliminary untuk SKT staf. Who did good job, maintain good attitude and had creativity in works deserve nothing but the best. Bila kira-kira, macam kedekut pun ada saya nih. Maklumlah susah nak fulfil my expectation. Bak kata mak, saya ni perfectionist.

'Saya kan ikut mak, yang perfectionist!' hihi.
Perlu sikap ni, supaya meticulous dalam bab kerja. Tapi tak semua tempatlah, ada tempat saya jadi clumsy, pakai bantai saja, main redah dan paling best spontaneous. Tak perlu bound to rules and regulations. Footloose and fancy free.

Lagi 14 hari nak balik rumah. Terasa lambatnya. Nak rasa masakan mak dan ahli-ahli rumah yang lain. Nak berkumpul ramai-ramai, menghabiskan masa di dapur, nak ....tido. Eh!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home