Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, April 10, 2009

LoveBug..

3 hectic and almost made me speechless days already gone. Like a bussines person, flying here and there. Haha..finally I rather travel by air than road eventhough cost me a lot since I had to afford mom and Hadirah but nevermind bila lagi anak-anak nak belanja parent sendiri kan ? It's really mean a lot for me. Having a new family member, give you a wonderful feeling but in the end of day~you disastrous..hee. Penat seh, layan anak sulung yang cemburu tahap dinosour macam Hadirah.
LITTLE REBELIOUS
I listed all the annoying and harmful things that she can and already did to her lil bro: bila baby menangis,dia pun turut menangis bahkan lagi kuat, goyangkan baby cot until Luqman asyik terkejut, curi pampers then pakai kat toy bear, pecahkan minyak baby, main bedak sampai habis cot and lantai, tarik baju and kain wrapping baby, acah untuk lempar botol dan bedak pada Luqman, tarik tangan dan kaki Luqman, bila tgh breastfeeding dia pergi korek mulut dan mata Luqman and many-many more. Saya mengamuk dan marah dia pun, boleh dia buat muka tak bersalah. Aduh, pening betul dapat anak buah macam ni.


SARAWAK..Oh Tanah Air Mu..(Kelantan Negeriku)

Tu tengah tunjuk next posting area~Kelantan lagi spesifik bandar Pasir Puteh..bukan Tanah Putih ye. Bila cuti panjang, malas sudah kaki mahu melangkah kembali kerja(bestnya mcm ni tak kerja tapi gaji jalan, duh!) Pes Laksa Sarawak masih setia dalam peti ais, tak bersemangat nak memasak masakan bersantan ni~insyaAllah petang esok sebelum bertolak pulang harapnya menjadilah laksa Sarawak. Lepas ni, nak masak mee kolok ke? Sama-sama kita nantikan dalam episod akan datang. To be honest, anything yang resemble mi megi memang saya takkan makan except Mamee Monster yang rangup itu..ngeh.

MARI MELABUR

Akhir-akhir ni, abang saya asyik duk nasihat saya melabur untuk kumpul duit for future tapi saya pun tengah survey tengok yang mana halalan thoyyiban, banyak benefit and so on sebab kalau harapkan menyimpan sahaja memang tak cukup especially bagi kaum lelaki yang sedang merancang untuk berkahwin dalam waktu terdekat( kalau dia baca ni, mesti terasa bahangnya tambahan kalau kahwin dengan orang dari certain negeri). Kalau saya, better bersederhana dari merana di kemudian hari. Cukuplah majlis yang diberkatiNYA dan disertai dengan doa agar berkekalan mawaddah wa rahmah sepanjang perkahwinan. Enough..(insyaAllah saya pun dah janji dgn dia nak sponsor, rasa mcm puas hati dapat tolong sikit walaupun tak dapat banyak). Tapi ingat pelaburan untuk Akhirat itu segalanya...

Show Me The Meaning

Banyak petunjuk yang saya dapat, tapi hati saya tak mampu nak buka. Oh, memang degil sungguh saya ni. Sedangkan berdoa selalu agar diberi petunjuk, tapi sudahnya saya tetap macam tu. Phew..inilah saya. Tapi saat ni, satu je benda boleh distract fikiran saya~ kereta saya. Hee, tipu je. Oh rindunya pada dia. Agaknya nyamuk bersarang dengan enaknya dalam enjin tuh. Huh, siaplah mereka nanti! Go..go Jawa Rangers..eh, silap pulak.

Don't be encumbered by history, just go out and do something wonderful." - Robert Noyce -

p/s: “If we aren’t willing to pay a price for our values, then we should ask ourselves whether we truly believe in them at all.” - Barack H. Obama -

0 Comments:

Post a Comment

<< Home