Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Tuesday, October 05, 2010

Mari Bercerita (Sr 2)

Adegan 1

Iyah..iyah. Kenape lah kunci tak leh masuk ni?
Ada orang nak sabotaj saya ke? Kunci bilik office buat hal pulak. Lepas tu, tengok sekali lagi kat kunci.
Apa daa..salah kunci rupanya. Ni kunci rumah lah.

Semua staff dah siap-siap gelakkan saya.
'Dr, saya tau hati Dr tengah merindu. Tapi janganlah sampai jadi macam ni'
'Haha...' saya ketawakan diri sendiri. Sambil menahan malu teramat.

(bila baca ni,mesti en suami tepuk dahinya sendiri sambil berkata ~ isteriku..isteriku) =P

Adegan 2

'Dr, malam tok kmkorg nk mintak Dr jadi judge untuk pertandingan karoke. Boleh sik?'
' Ohoo..tak dapatlah. Saya ada misi lain malam ni sebelum ke ramah tamah nanti..huuu'
'Ye ke..Voon baru je nak mintak Dr nyanyi lagu raya malam tok'
'Ada hati ye, nanti banjir satu hospital bila saya nyanyi'

Adegan 3

Di pasar. Of cos laa..beli ikan selayang, nak makan ayam tak boleh.Ooo..rindu sama ayam. Kambing? Uh, please!

'Dr!. '
Alamak, ada orang kenal saya di sini jugak ke? Baru je nak angkat kaki.
'Eh, lama dah tak jumpe. Kat sini lagi ke?'
'A'ah. Ni pun baru habis rawat budak sekolah'
'Kesian Dr, dah lah sorang-sorang kat sini. Carilah boyfriend sorang kat sini'

Dalam hati 'OMG!! Boyfriend? Suami dah ada, kira boyfriend lah kan.

'Hee..saya baru je lepas kawin masa raya baru ni' sambil tunjuk inai dan cincin di jari. Hmm..nasib baik ada tanda inai lagi di jari. Ngaa..

Sekian...cerita satu hari ini. Patient semua dah beres. Kita minum dulu...ciao.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home