Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Monday, October 11, 2010

And I'm HaPPy


'Dia datang, dengan lenggang lenggoknya...'

Alahai, Blue Monday pun tak jadi..Patient datang berduyun-duyun pagi ini. Kelelahan seketika. Habis air liur, sakit wrist usah dikata. Kalau 40 lebih yang datang, semua itulah yang nak cabut gigi. Tapi alhamdulillah, hari ini rekod bersih sebab takde yang patah.Wallahua'alam kalau ada patah sikit. Maafkan doktor mu ini..

Balik tengah hari, solat terus nampak tilam bantal. Tak jadi nak baca Quran. Nasib baik jugak puasa, kalau tak memang saya buat-buat puasa je tengah hari. Nak angkat tangan pun dah tak mampu. Uhh..nyaman gik tido.
Terima kasih en suami kerana mengingatkan~ genap sebulan melayari bahtera rumah tangga though berjauhan. Moga Allah merahmati dan memberkati kita. Terima kasih kerana sudi mengambil saya sebagai suri hati dalam hidup (^_*). Terima kasih sebab banyak bersabar dan...banyak lagi nak ungkapkan cuma tak terhitung. Alhamdulillah.
"Bersyukur (berterima kasih) kepada suami atas kebaikannya dan tidak melupakan keutamaannya.

Wahai isteri yang mulia! Rasa terima kasih pada suami dapat kau tunjukkan dengan senyuman manis di wajahmu yang menimbulkan kesan di hatinya, hingga terasa ringan baginya kesulitan yang dijumpai dalam pekerjaannya. Atau engkau ungkapkan dengan kata-kata cinta yang memikat yang dapat menyegarkan kembali cintamu di hatinya. Atau memaafkan kesalahan dan kekurangannya dalam menunaikan hak-hakmu dengan membandingkan lautan keutamaan dan kebaikannya kepadamu."
"Wajib bagimu untuk menampakkan kecintaan kepadanya, bersikap lembut, menunjukkan rasa hormat, bersabar atas kekeliruannya dan engkau melaksanakan semua perintahnya selama tidak bermaksiat kepada Allah semampumu"

Menyertai suami dalam perasaannya dan turut merasakan duka cita dan kesedihannya.
Jika engkau ingin hidup dalam hati suamimu, maka sertailah ia dalam duka cita dan kesedihannya. Renungkanlah wahai saudariku kedudukan Ummul Mukminin, Khadijah radhiallahu ‘anha, dalam hati Rasulullah walaupun ia telah meninggal dunia.. Kecintaan beliau kepada Khadijah tetap bersemi sepanjang hidup beliau, kenangan bersama Khadijah tidak terkikis oleh panjangnya masa. Bahkan terus mengenangnya dan bertutur tentang andainya dalam ujian, kesulitan dan musibah yang dihadapi. Seorangpun tidak akan lupa perkataannya yang mashyur sehingga menjadikan Rasulullah merasakan ketenangan setelah tergoncang dan merasa bahagia setelah bersedih hati ketika turun wahyu pada kali pertama:
"Demi Allah, Allah tidak akan menghinakanmu selamanya. Kerana sungguh engkau menyambung silaturahim, menanggung orang lemah, memenuhi keperluan orang yang memerlukan dan engkau menolong setiap upaya menegakkan kebenaran”.(HR. Mutafaq alaihi, Bukhary dan Muslim)"
Renungan bersama..
Dari seorang isteri yang banyak tempangnya tapi berusaha menjadi yang terbaik di mata suaminya dengan izinNYA.
p/s: kenapa gambar ghostbuster? Itu, nak mintak en suami jadi one of the team member. Sebab hantu pun takut dia =P

0 Comments:

Post a Comment

<< Home