Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Sunday, May 23, 2010

My Airtimes

..malu bertanya sesat jalan..

Tanyalah Ustaz...(bukan saya)

Pagi ini alhamdulillah, kebiasaan mak ayah pasang tv di awal pagi kuat-kuat program Tanyalah Ustaz, Astro Oasis membuatkan ia menjadi kebiasaan bagi saya. Pagi ini tajuknya Harta Pusaka. Zero knowledge serasanya bagi saya. Bukan tak pernah belajar, dulu masa Form 2 dan 4 ada je dalam madah Feqah. Bermacam-macam maudu' (tajuk) dari taharah sehinggalah ke bab mudharabah, tijarah dan sewa. Tapi budak-budak, biasalah took for granted. Bab harta sepencarian lagilah, macam di awang-awangan.

Chef at Home

Lepas tu kita langsung ke rancangan masak-masak. Mari mengril dan menumis. Rindu pada meringues, chicken stew dan masakan bertomato. Itulah sebabnya, without good enough reason tangan saya menggatal grab a 430 ml tomato puree. Nak masak apa? Hmm..nanti saya cari/reka resipinya since minggu depan saya takkan beli sebarang lauk ayam/ikan/daging. Nak jadi vegetarian. Sebab Saidina Ali r.a pernah pesan, jadi jadikan perut kita ini penjara bagi haiwan-haiwan. Maksudnya setiap masa makan makanan yang berdarah.

Three Brothers

Learn a lot from this KBS series. Foundation of a family is the most important core. In order to build marriage life successful, love plays some part but not the whole idea. The bigger issues are more about the responsibilty, how parents guide their children in facing marriage process. Wah, dah jadi macam kaunselor perkahwinan. Kena realistic...

Cinderella's Step Sister

Huhu..penangan kawan-kawan. Jom ikut tengok. Ini bukan cerita fairy tales. Ini cerita sebuah kehidupan. Selamat menghayati.

Dan banyak-banyak hari tengok tv, saya suka hari Jumaat. Kalau pagi dalam MHI mesti ada segmen dengan ilmuwan, tengah hari ada Al Hidayah serta sempat tengok Wanita Hari Ini dan petang ada Al Kulliyah. Hari penuh ilmu. Saya suka ! Anda?

Tapi saya bukan tv addict ye. Cuma addict nak menulis dan bercerita sekarang.(^_^)
Mari Bermanja.
Hujung minggu depan, tiba masanya saya nak bermanja-manja (oh, Pips cakap bukan bermanja tapi mengada-ngada..heh) with my BFF best boyfriend forever!~ my big bro. Tq for having me "the nuisance" in the middle of you and her (sil). Tq also for not even once, forgot the duty as bro. Cuma sekarang kena control, tak boleh nak pukul curi belakang dia actually known as warm pat, even bersilat..lagipun semua dah adult so not appropriate.
Ok ciao.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home