Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Saturday, May 08, 2010

Pick Me!

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...

Selamat pagi. Alhamdulillah Allah bagi nikmat sebuah kehidupan lagi pagi ini sungguhpun belum tentu sampai ke tengah hari. Tapi selayaknya bagi seorang hamba adalah bersyukur.

'Tiada anugerah yang lebih berharga, melainkan sebuah kesabaran'

Terima kasih mak, kerana sudi mendengar cerita memeningkan kepala saya. Makin ringan kepala dan jiwa sebenarnya. Sememangnya betul cakap mak, kita tak dapat nak please everyone cuma apa yang penting kita buat apa yang kita rasakan terbaik untuk semua. Minggu ni pun, rasanya macam bukan diri saya dalam erti kata sebenar.

'Saya rasa, minggu nilah saya paling banyak marah patient. Betul kan?'
"Ye ke Dr? Saya tak nampak macam gaya Dr marah orang je'

Haha..nampak sangat dah tak pandai marah orang kan? Sebab saya pun tak suka nak marah-marah orang unless memang sangat perlu.

Minggu depan, sehari saja saya cabut gigi.Yeay! Selasa adalah hari travelling spot check semua dental nurse mobile dental squad di Semangkoi, Mawang. I don't have any idea, where on earth that place.Yang pastinya remote area. So kita off to the road naik Land Cruiser. Hehe..suprise.

Lomography, Hipstamatic. Apa tue achik?

Tanyalah Uncle awak. Dia yang beria-ia nak ajar achik. Tapi biasalah, otak achik ada banyak benda lain lagi nak ingat. Prescription dan diagnosis diseases lagi....

Ok, masa untuk rehat-rehat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home