Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, May 05, 2010

Never ending Story


'Cinta dan ukhuwah sangat berguna terutamanya saat terjadinya ujian yang sangat keras. Sebab seorang muslim akan merasakan keteduhan, kelembutan dan ketenteraman. Kalau pada saat ujian menghebat ia bersama-sama saudaranya. Kata-kata yang baik, nasihat-menasihati dengan kebenaran, senyum ramah serta simpati yang sangat dalam, dapat meringankan segala penderitaan bagaimanapun beratnya ujian itu menimpa' (Mustafa Masyhur).

Lupa saya nak ucapkan terima kasih kepada sahabat yang dengan murah hatinya membawa kami berjalan-jalan tempoh hari. Banyak kisah suka duka, tapi paling saya bersemangat bila berbicara satu bab itu. Entahlah. Kawan-kawan jualah antara asbab kami semua masih bertahan di sini. Terima kasih semua.

Perjalanan Serian- Sri Aman hampir 2 jam, tak begitu terasa. Seperti biasa, driver yang setia sungguhpun mengantuk ditahan saja. Paling lama saya dapat drive non stop pun 4-5 jam macam dari Pasir Puteh ke Grik, Perak. Selebihnya, saya akan tidur menemankan ayah yang yang tahan memandu lebih 8 jam. Saya hanya akan tidur bila terasa pemanduan adalah selamat yakni apabila dengan ayah. Kalau dengan orang lain, saya lagi rela tahan mata. Takut..hee.

Kerja pejabat dan klinikal laku macam pisang goreng panas. Ini pun curi-curi masa. Nasib badan, bila boss dah letak harapan~ macam-macam expectation. Hmm...tandanya saya boleh buat kerja kan? (angkat bakul gik..haha)~ padahal stress. Aduhai..

Pisang oh Pisang

Breakfast today, pisang rebus. Mengembalikan memori zaman kanak-kanak. Potassium yang banyak bagus untuk mengelakkan pengsan. Tapi makan banyak lain pulak ceritanya. Maka, berpada-padalah.

Oklah, sambung kijo. Rest kejap dengan menulis. Terapi...

Ciao. Alhamdulillah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home