Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, April 14, 2010

Sekeping Hati Ini

'Sentiasalah bersangka baik pada Allah dalam apa jua keadaan pun kerana kasih sayang Allah itu mendahului kemurkaanNYA'

Entahlah. Berbaur sekali perasaan mutakhir ini.

Pagi tadi bila diingatkan mengenai wasiat sebelum mati, entah apa yang saya dapat persembahkan kepadaNYA dan apa pula manfaat yang telah saya tinggalkan pada yang masih hidup? Sudahkah saya merancang untuk sebuah kematian? Apa yang perlu saya lakukan jika belum? Dek kerana lalainya pada dunia,memang lumrah manusia lupa juga pada alam yang satu lagi dan lebih kekal. Saya pun.Alangkah indahnya kalau ada seseorang yang mampu mengingatkan saya tentang semua itu.

'Dan carilah dalam apa yang diberikan oleh Allah kepadamu, kesenangan hidup di kampung Akhirat; dan janganlah engkau melupakan bahagianmu di dunia ini. Dan berbuat baiklah, sebagaimana Allah telah berbuat baik kepadamu' (Al Qashash : 77)

Rasa bahagia saat ada ujian didatangkan. Petanda Allah masih sayangkan kita kan.

Ya Allah,
Terima kasih atas ingatan berterusan
Agar tak lari pandanganMU dari ku ini.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home