Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Thursday, March 25, 2010

Things Make Me Happy

'Jika anda takut pada sesuatu, lihatlah dan hadapilah'

Sehari lepas,gara-gara sambung tidur lepas Subuh dapat nightmare. Tapi yang bagusnya hantu tuh cantik macam aktres cuma the bad part is bila dia asyik panggil dan sebut nama saya.Haha..dah lah sorang diri. Nasib baik ada Ratatoulie menemani.

Dan hari ini..PAYDAY! Alhamdulillah. Sungguhpun saya bukanlah yang cakna bab duit masuk hanya sering diingatkan oleh staf yang sentiasa memerlukan duit untuk anak isteri.

'Saya tak makan, berlapar siang malam pun takpe Dr.Tapi kalau anak saya, memang saya tak sanggup'

Itulah saya,gaji ada balance banyak lagi sering rasa tak cukup walhal ada lagi orang yang lagi sedikit. Pentingnya sifat qanaah kan.

Hari ini juga ringan kepala saya,esok penyudah bagi segalanya dan dinner kat hotel~ tumpang event klinik orang lain..hehe. Lusa servis kereta. InsyaAllah. Melayang lagi duit.

'Dr, hujung minggu lepas memang teruk. Kawan saya pinjam kereta merah saya yang saya tinggal kat Kuching. Pastu habis accident rosak teruk langgar tiang. Ni hah ,gambarnya'

Punyelah bersungguh saya nak tengok kereta dia..tapi sekali..

Nak tergolek rasanya..Pehal lah tunjuk kereta Ferrari merah rosak kat saya. Aduhai,sepanjang setengah tahun di Simunjan selama itulah saya asyik kena prank dek diorang. Tak boleh jadi nih, mungkinkah ini balasannya sebab saya suka kenakan orang sebelum ini? Oh,tidak!

Dan hari-hari seterusnya, makin banyak aktiviti bulan April dan kursus bulan Mei ini. Boleh skip keje cabut mencabut gigi nih. Alhamdulillah.

”Sesungguhnya orang yang mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertaqwa di antara kamu.” Al Hujurat:13

Saya suka bila orang selalu ingatkan saya though staf paling bawah yang menegur. Saya pun banyak tempangnya yang matlamat hidupnya mengharapkan redha Allah, mak ayah dan semua orang mukmin. Saya lagi suka kalau saya dapat mengingatkan yang lain. Dan saya lagi-lagi suka kalau Allah yang mengingatkan saya.

~hari ini kena lebih baik dari semalam, dan esok kena lebih baik dari hari ini. InsyaAllah!

from :
a) so simple yet so complex
b) so weak yet so powerful
c) so confusing yet so desirable
d) ___fill in the blank ye!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home