Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Tuesday, March 16, 2010

Fi Baiti aka manzili

For two days, I'm being sick. Sore throat accompanied by flu. Reason behind; too much icy cool drinks lately. Then, it served me right lah kan? Apapun, sekurang-kurangnya ada juga ruang untuk kafarah dosa-dosa. Alhamdulillah.

I'm just an amatur. Not acting like a pro. But at least I learn something new.

'Kalau nak jadi stalker, guna lens yang ni'
'Ha'ah la..betul-betul nampak'

Hoho..jangan tiru perbuatan ini. Ini perbualan orang-orang yang 3/4 sahaja. Ini ilmu juga, tapi ilmu yang deviated.

Ini rombongan Cik Kiah ke kawasan berdekatan Lata Hujan. Kat mana? Google it! Memang kami ni berbakat bab-bab mengusung hantaran. Dan yang paling penting, bab makan. Tak pernah-pernah kami makan sesungguh-sungguhnya. Lauknya pun sodap. It's finger licking good bab kata Uncle Fahmi kan Aqil? Nasib baik tak mintak tuan rumah tolong tapau kan.

Yeay..yeay. Cuti lama lagi. Banyak perkara kena selesaikan, dan banyak benda kena uruskan. InsyaAllah, moga Allah permudahkan semua urusan dan memberkati setiap langkah yang saya ambil. Masa yang ada tinggal untuk betul-betul menyucikan hati dan niat. Agar tak melencong dari landasan serta menimba segala ilmu-ilmu..sia-sia bukan, kalau masa umur kita dilalaikan dengan perkara yang tak bermanfaat. Jadi zalim pula pada diri sendiri. Pentarbiyahan melalui proses pengalaman sebenarnya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home