Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Thursday, March 04, 2010


Nampaknya cuaca mempengaruhi saya. Mujurlah minggu melesukan bakal ke penghujungnya. InsyaAllah harapnya minggu seterusnya tak lah seteruk seperti ini. ' I feel like a ......' (fill in the blank) a clown? a banana? a Hadirah? HooH.
Pagi ke sekolah,aduhai..budak-budak sekarang banyak yang kurang dari yang lebih. Kesian mak ayah diorang, hantar anak sekolah pun makin menjadi-jadi perangai 'hantu'nya. Nasib baik, ada cikgu disiplin yang datang denda diorang.
'Dr lembut sangat dengan diorang, sebab tuh naik kepala. Kalau doktor yang dulu, memang tak bagi muka langsung'
Senyum sajalah. Kalau saya orang local memang suka hati je nak buat apa, tapi saya hanyalah orang luar. Sigh..
Sudah dua petang lepas;
'Oit, awak buat apa ni ha?' saje je jerkah
Suka hati je buka pintu kereta saya.
'Sila Dr, silakan masuk'
Amboi. Ingat saya VIP ke nak kena tolong buka pintu.
Dan semalam ;
Masa nak keluar pintu depan klinik, saya nampak ada satu belon biru. Lepas nampak pulak motor staf kat tepi tuh.
Baru je ingat nak ikat belon belakang motor dia..tup-tup.
'Dr buat apa tuh?'
'Haa...takde apa-apa. Saje je' tak sempat nak menjalankan misi.
..'Shidddd..!' ada orang nak buat khianat nih.
Cepat-cepat saya drive lari. Selamatkan diri...
p/s:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home