Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, February 26, 2010

Sebelum Terlena..

Awal pagi memang saya setia dengan MHI, TV3. Sumber informasi especially kalau ada Fedtri dan Wardina. Pagi tadi pun ada slot khas dengan Ustaz Hasrizal dan Aisyah. Sambil breakfast isi perut, bagus juga kita isi hati ruhani kan. Kita ini umat akhir zaman, umat yang Rasulullah sedih kerana tidak ada kesempatan untuk bersua. Sungguhpun begitu, kita bertuah kerana tak pernah berjumpa tapi berimannya kita insyaAllah seperti iman para sahabiah.

Petik kata Ustaz, kita selalu ikut meniru dan mencontohi orang yang kita suka/kagum/minat ~ dari potongan rambut, pakaian walaupun tak pernah berjumpa. Sebabnya satu, kita mencintainya. Satu lagi perumpaman yang ustaz bagi contohnya; seorang anak muda yang asyik termenung jauh kat tingkap sambil picit jerawat.Bila orang tanya tengah fikir apa tuh? Jawab anak muda tu; tengah rindu kat bakal isteri. Orang tanya lagi; kat mana bakal isteri tu. Jawabnya; belum ada lagi! Huhu..tergelak saya seorang diri. Bukan apa, sebabnya saya adalah di antara golongan tuh. Masa kat Kuching selalu ‘lepak’ kat library sambil duk bersila depan tasik. Rindu pada orang yang tak tahu siapa…isk3. Doa sajalah. Pathetic nye..

Betapa beruntungnya kita menjadi umat yang Rasulullah sayangi. Saya nak jadi kekasih kepada kekasih Allah! Kalian bagaimana?

“Ya Allah, tambahkanlah keimanan dan kesabaran dalam diri ini.
Berikanlah aku ketabahan dalam mengerjakan suruhanMU saat senang mahupun sukar. Tiada daya aku melainkan dari MU.”

p/s: jom mimpi sama2. Dah lama tak bermimpi dalam taman-taman yang hijau redup menenangkan..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home