Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, March 24, 2010

Du..du..

'Hikmah adalah barang yang hilang,barangsiapa yang menemukannya maka dia lah yang berhak memilikinya'

Baru sekarang saya dapat memaknakan maksud hikmah itu.

Entahlah, seminggu ditinggalkan. Selama seminggu itu jugalah bergolak kapal. Silap saya kah? Nak kata sedih pun tak juga, tapi saya letih bila berhadapan situasi sebegini kerap kali. Iyalah, saya bekerja dengan manusia bukannya mesin atau robot. Manusia ciptaan Allah paling kompleks dan complicated. Semuanya bermain dengan emosi dan mental.

Mahu ditegur, tapi kena cara dan tempatnya. Nak bagi arahan, kena cakap sesuai dengan orangnya dan bukannya secara diktator.

'Kalau semua nak menang, meh sorang ganti tempat saya jadi ketua..nak?'
Bila kena suruh, semua senyap tunduk kepala. Hmm..tahu pun. Bukan senang nak jadi ketua. Ingat saya nak sangat ke jadi ketua ni? Nasib baik saya tak strict macam Dr perempuan yang lain,kalau tak memang stress kerja awak semua.

'Kullukum ra'i, wakullukum mas'ulun an ra'yatihi'

Besar sungguh beban ini. Tapi pada Allah jua tempat saya mengadu dan beroleh kekuatan dan kesabaran.

Congrats, buat 3 dental officers yang akhirny dapat transfer. Oh, bilakah turn saya pula? Harapnya tak lama lagi..insyaAllah, doakan saja. Saya pun tak mahu berlama-lamaan di tempat orang. Keberanian saya makin memudar tak seperti awal-awal dulu...wonder why?

p/s: diari penuh perasaan aka perasan seorang YM..phew. Ayah, nak ice cream Cornetto satu..strawberry flavor,current craving.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home