Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Monday, March 29, 2010

Yeay!!

Since it already three days I played hide and seek, finally these fingers ready to rock..gosh!

What a weekend we had! My stomach bloated after starting over again with milk, , had an occipital headache (hopefully not b'cos of the vision or tension headache), abdominal cramps...bla..bla.accidently spraint the ankle (padan muka ,sape suruh pakai heels gi jalan-jalan gik)

Since then, I announced last weekend not so enjoyable as it should be. Keep trying to make less happy days into the happier and merrier, I just indulged in and gave my taste bud a treat. As always without taking into an account that the stomach already 'sick'. Stubborn..heh.What to do meh..

Bila lagi ye nak cuti panjang? Rindu rasanya nak cuti 2 minggu consecutively mcm time FYDO dulu-dulu. Sungguhpun tiada apa nak dibuat di rumah, tapi at least hati rasa tenang. Bukan homesick ye, cuma rasa boring~ bila ada program,saya ada kerja.Bila saya nak ke program, program pulak ada keje..eiks, kena batal. Nak buat macam mana, man proposed..Allah disposed.

Esok,bakal menjadikan saya ada 4 assistants. Hebat betul,dentist klinik lain asyik short assistant sedangkan saya pula yang enak-enak. Tulah, duk lah Simunjan gerenti goyang kaki. Bila time schedule kena buat rawatan ke sekolah, rasa macam ada bodyguard je kiri kanan..hik hik. Untung kan? Takde orang berani kacau. Sepanjang kerja ni pun rasa lebih mudah buat kerja dengan staf lelaki berbanding perempuan though saya sendiri perempuan. Kenapa? Fikir-fikirkan. Harapnya, saya taklah 'bertukar' jadi lelaki lepas ni except cara thinking. Sebab saya bukan orang yang suka ambik tahu benda-benda remeh dan jenis tak kisah.

Nota Buat JIWA : Perasaan ditemani Allah merupakan penghibur dalam kesepian, pelindung dalam ketakutan, perencah keamanan diri, pencorak keceriaan jiwa, penawar segala duka. Peneman dikala senang dan payah. Hati terdetik diketuk rasa rindu pada Nya, kerana cinta pada Nya, hati redha menerima segala ketentuan dari Nya. Itulah tawakal pada Nya.

(quote somewhere)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home