Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Thursday, April 08, 2010

~ Sekolah Saya ~

Senyum seindah suria..

Alhamdulillah, Allah bagi lagi nikmat sebuah kehidupan untuk kita semua hari ini sungguhpun tiada jaminan sampai ke petang hari.

"Sesungguhnya sebahagian perkataan itu ada yang lebih keras dari batu, lebih tajam dari tusukan jarum, lebih pahit daripada jadam dan lebih panas daripada bara. Sesungguhnya hati adalah ladang, maka tanamlah ia dengan perkataan yang baik, kerana jika tidak tumbuh semuanya (perkataan yang tidak baik) nescaya tumbuh sebahagiannya".

Poor Fahmi, another earthquake at 7.2 scala Richter at his place. Of course, I'm quite worry ever since he went there to pursuit his ambition. Cepat Fahmi, cepat habiskan supaya segera kembali ke tanah air. My prayers always with you as well as my 'Netter's Anatomy' atlas. Take good care of all my medical books including my stethoscope. How I miss them!

Apa nak jadi?

Dunia sekarang memang buat kita semua pening kepala. Hampir saja, saya mahu tutup telinga tak mahu tahu berita dalam dan luar negara. Dengan artisnya yang jadi drug addict, dealer dan lagi teruk manafacturer, pukul isteri, kes yang kahwin sebulan dua kemudian bercerai-berai. Entahlah. Silapnya, agama tiada dalam diri apatah lagi sebuah penghayatan.

Sekarang perlu bersungguh-sungguh membuat rawatan untuk mbiak sekolah.

'Kenapa saya suka sekolah?'

Hmm..sebab tempat bermulanya saya dapat semua ilmu, dapat kawan dapat cikgu dan kenangan zaman sekolah. Ada yang manis, ada yang pahit dan ada yang membanggakan. Entahlah, saya suka belajar dan buku-buku. Cuma saya agak suam-suam kuku bab matematik esp Add Math dan Fizik. Makanya, sewaktu ada lecturer mintak saya further study dalam bab-bab research (yang ada statistik and so on) saya angkat kaki. Tak sanggup.

Dan saya suka buat rawatan kat sekolah di Simunjan sebabnya.....

a) Dapat balik kerja awal sikit (best part)
b) Dapat jumpa kawan sekolah lama yang dah 7 tahun tak jumpa, kecil kan dunia ni..Alhamdulillah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home