Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Thursday, December 10, 2009

It Ain't Perfect But...


Minggu yang agak hectic, tapi masih ada selang masa untuk merehatkan minda. Macam-macam benda mendatang esp bab admin ni. Pening saya, dengan cuti staf yang perlu dikemaskini dan diperbetulkan,inventori dan surat menyurat utk tahun depan, patient appointment yg dtg bertalu-talu. Sepatutnya pagi, muncul di petang pula. Bayangkan 2 pt utk impression, 1 pt utk filling dan 1 pt utk MOS removal of impacted 38 dalam satu petang! Lipas kudung saya petang tu. Alhamdulillah, Allah berikan kesenangan dan kemudahan.

First time, patient saya muntah masa ambik impression. Rasa bersalah pulak. Saya pulak yang terasa nak termuntah. Rupanya dia baru lepas makan dan tak tahan dengan rasa alginate. Apa lagi, terpaksa saya ambik angin luar. Snff..pfuh.Uh..leganya.

'Dr, jangan lari..alginate dah nak set ni'

Haha..kuang asam Dr ni, ada ke gi tengok org jual udang yang fresh lagi besar dan murah RM 14 sekilo kat luar klinik. Terpaksa berlari masuk balik, lupa tgjb sebentar.Sukanya tengok udang yang fresh~ sudahnya saya ambil 2 kilo. balik tengah hari, terus masak.Sedap. Alhamdulillah.
'Dr, jangan lupa. Udang celup tepung'~ Amboi ingat saya tukang masak ka?

Jangan tangguh-tangguh!

Time and tide wait for no man. Sekarang masa tengah takde sibuk sangat, isikan sj dengan tulis surat pada KKM, DMO(Divisional Medical Officer) sementelahan PT saya bercuti.Dah lama tak buat kerja secretary. Rindu pulak, menaip ayat-ayat cinta.Huu..

Cuti sekolah. Amat significant pada kerja klinikal saya. Waktu inilah ramai pesakit, dari yang kecil sampai ke tua. Senyum sajalah ,diorg awal-awal lagi bertenggek tepi klinik bila pintu masih berkunci.Tau tau je doktor diorg dah datang. Ada pt yang saya boleh tolerate, ada masa naik tinggi juga suara saya sesekali~ bl bhadapan dgn pt yg banyak songeh+tak faham bahasa Malaysia+Melayu Sarawak. Yang pastinya, assistant saya lagi naik darahnya. Selebihnya, saya senyum disebalik face mask. Sungguhpun tak kelihatan,tapi pt blh baca melalui mata saya yg menyepet(*_*). Senyum itu sadaqah. Wajah berseri-seri dan senyum itu juga dikira kebaikan. Saya? Oh, muka saya dah sunburn rupanya. Baru perasan.
Semalam, disebabkan malam2 takde kerja yang nak dibuat. Alih-alih saya masak spagheti isi masa lapang. Menjamu staf-staf klinik. Sambil polish skil memasak. Dulu student kawan saya yang jadi lab rat, sekarang lab rat saya adalah~ staf saya! Haha..
.....but worth it
(p/s: apalah staf ni letak gambr zaman2 skolah dulu..haih)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home