Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Monday, November 30, 2009

Fly Up And Away



Assalamualaikum wbt,
Kaifa halukum? Wa arju an takunu fissihati jayyidah. Wa ana? Marid..
Hmm..sesampainya ke Kuching memang terus kena caught with flu. Hujan lebat.
Ambil kereta, rindu betul kat awak. Alhamdulillah masih dalam condition sama seperti sebelumnya.
Melepaskan lelah sebentar di Kota Samarahan, sebelum ke Serian. Ada orang masuk rumah baru~ kak we( itulah suka ati je panggil saya ......~ balas dendam apalagi). Lagipun Serian -Simunjan dekat sikit. Makanya, beta tak perlulah turun awal pagi nak ke tempat kerja..haha.
'Yeay. Dr dah balik'
"Mana budu saya,Dr'
~'Ada, dalam kotak, tak buka pun lagi'~
Aduhai. Macam saya bawa balik gula-gula je. Layankan aje korang semua.
Tengok atas meja, atas beberapa dokumen perlu saya sign. Biasalah, tanda tangan tengah mahal, kalau ada yang salah pemilik tanda tangan nilah yang kena responsible. Ini kes sudah berat. Ya Allah selamatkanlah aku dengan urusan dunia dan urusan akhirat.
Bulan 8 tahun depan, ada staf yang ikut tour ke KL. Beria-ia ajak saya. Tak mengapalah, entah saya pun dah ada kat semenanjung masa tu(besar betul cita-cita nak transfer!). Lagipun, saya dah puas merayau-rayau kt KL. Sekarang saya nak duk diam-diam dalam rumah. Siapkan kerja-kerja rumah.
Out patient for today were 30 patients. Thank goodness, lebih dari tu memang saya tak larat pada hari ni.Sambil scaling patient, sambil bernafas kut mulut. Berkabus cermin mata though face mask pakai. Sungguh tak selesanya saat selsema. Nikmat sihat yang sebelum ni jarang disyukuri. Start dengan sorethroat, diiringi dengan batuk-batuk lepas tu selsema kemudian sihat. Begitulah kitarannya. Kalau saya tak treat awal-awal~ demam pun turut datang. Macam biasa, ubat medical prescribe sendiri. Oh, maaflah medical Dr sebab saya dah kacau stok ubat anda.
Masuk petang, alhamdulillah dah berkurangan. Tiba-tiba dapat panggilan cinta~ kerja padahal dr boss,cepat siapkan laporan. Nasib baik sebelum cuti dah catat.Tinggal nak key in. Oh, bab komputer ni..memang saya malas nak buat table,taip itu ini. Ada sape2 nak volunteer? Huh tanya..macamlah ada.
Oklah, dah nak pukul 5. Prepare nak balik masak for dinner but alone. Tadi just lunch butter cookies+ susu soya~ western lah pulak. Tapi perut tetap Melayu. Sehari tak jumpe nasi, mana boleh kan?. Ciao.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home