Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Sunday, November 29, 2009

29 November 2009

Penat

7.30 am

Sudah tercegat menanti sebelum check in di KBR. Nasib baik dah breakfast rendang ayam mak masak. Sungguhpun saya bukanlah peminat setia rendang. Another 1/2 hour before depart. Menunggu lagi. Tapi ralit memerhati gelagat orang ( of course, xpandang org2 hensem ni..ghaddul bashar!). Pandang mak ayah je..

10.15 am

Selamat sampai di LCCT. Alhamdulillah. Senget bahu saya memikul backpack dengan satu beg lagi. Bukan apa, penuh dengan makanan. Iye lah nak cari yang halalan thoyyiban kan susah di ctok. Mun ada, senang kamek carik. Ni asyik kena masak sendiri~ haih, tak rajin jugak.

Nasib baik ada kawan meneman. Lapar..kesian dia, so temankan sambil makan sekali lagi. Anggaplah ia sebagai lunch. Pujuk hati sendiri lagi. Banyak sungguh cerita seminggu tak bertemu.

12.50 pm

Check-in lagi. Orang Sarawak memang suka travel. No wonder Air Asia boleh survive dengan larisnya tiket yang dibeli oleh orang Sarawak. Bukan apa, saya tengok staf2 saya suka nak travel KL, Singapore, Penang dan lain-lain tempat. Lagi kaya dari saya.

Observe lagi orang setelah kawan tadi dah naik flight awal lagi dari saya. Menunggu lagi. Lepas tu, delay lagi flight. Memang seharian sungguh di airport.

2.20 pm

Baru berlepas. Dengan awan tebal, bergegar seketika. Istighfar banyak2 dalam hati.

4.30 pm

Safely arrived in LTAK. Tak percaya, tapi itulah kenyataan.Di pisahkan oleh Laut China Selatan. Penat. Mengantuk. Sakit bahu dan tangan. Rehat...zzz

0 Comments:

Post a Comment

<< Home