Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, December 04, 2009

Me...and My Cardiac..

Alhamdulillah, Allah yang menetapkan sesuatu dengan keizinannya.

Hari ni jantung saya bekerja keras. Sekarang ni pun masih terasa palpitation, heart rate pun tak terkira.

Lepas saja habis outpatient dan appointment, seperti biasa terperap dalam bilik saya. Tergerak hati nak menelefon sahabat di USMkk sambil bertanya khabar sahabat tercinta saya. Ralit bercakap, tiba-tiba ada orang mengetuk sesuatu. Saya enak-enak observe melalui tingkap so tak ambil kesah. Sekali...'DR..'. Saya berpaling.

'Ya Allah!'
Gugur jantung saya. Memang assistants saja nak kenakan saya. Ada ke patut, bersembunyi sebalik meja, dengan pakai topeng tengkorak mcm dalam cerita Scary Movie. Lepas kenakan tuh, pandai pulak melarikan diri. Takut saya ketuk kepala dengan buku! Sahabat saya dalam phone pun terpinga-pinga, ingatkan kena apa lah.

Petang tadi on the way balik, memang berderet-deret treller dan lori. Ni yang saya malas nak potong-memotong. Tapi sampai bila nk ikut jalan diorang? O~ memang terrerlah bab ni sejak keje di Cmunjan. Bad habit yang saya nurture~ bawa kereta laju2 in spite of kat selekoh. I wonder if mom get heart attack kalau naik kereta yang saya drive. Hee..sorry mom,can't help. Tapi ms g Kota Bharu lepas, saya bawa under 80km/h je. Maklumlah mak duk sebelah.

Amboi Pips, sedap betul ayat tuh.
' Gelap nak mati'.
Taulah hang punye tinted kereta yang dpt approval JPJ. Yang cheq punye tak. Tapi...ada cheq kesah? Haha! Ayah pun tegur kereta saya. Namun sayang nak tukar. Apa yang penting, ada lagi orang tuh yang tinted keretanya lagi gelap+++. Kalau buat rumah kat dalam pun orang tak tau.Betul sik?Ngee..

Hujung minggu ni, rehat. Beli barang dapur, makan...tambah lagi beribadah. InsyaAllah. Allah mempermudahkan urusan orang-orang mukmin.

2 Comments:

  • At Friday, 04 December, 2009, Anonymous mr silent reader said…

    salam..
    janganlah bwk keta cermat semata2 nak tunjuk kat mak..hehe:p

    tinted tu pulak,elaklah guna alasan org lain lebih salah dari kita..hehe:p

    sori,sudah lama tidak 'membebel'di sini:D
    just nak say ''Hi''

     
  • At Saturday, 05 December, 2009, Anonymous Hafizah said…

    waalaikumuslm.
    jauhny org tuh..dh la guna nama samarn.(mcm lah xtau).mmg cermat pun slama ni...sj xtunjuk.ngeh2.
    btol2~ two wrong don't make it right.

    p/s: awk drive cermat ke? hoho..palpitation ktorg tumpg kete tu. tp oklah~ sbb expert!

     

Post a Comment

<< Home