Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, July 24, 2009

Once Upon A Time

'Tengok apa tuh Dr? Gambar gerek ka?''Taklah,ni kawan saya. Best tengok orang duk oversea ni.Banyak na aktivitinya''Tak percayalah saya kalau Dr takde gerek lagi'' Tak jumpa yang sesuai. Demand kot. Tapi takkan senang2 je ambil orang tepi jalan''Benar juak ho'

Rindu pada zaman sekolah dulu. Baru sekarang baru dapat saya kumpul balik diorang. Patutlah tak pernah nampak kat hometown~rupany semua study overseas. Rasa kecil pulak saya di kalangan mereka. Bertahun duk oversea, rupa dan gayanya dah 180 degree switch. Yang lelakinya lebih advance kawin dulu, yang perempuan berlumba sambung study~ ada yang tgh pHD pun. Ada yang dah jadi lou pan~ tauke tayar.Respect saya pada diorang. Saya? still banyak perlu dipelajari.

Dulu, memang saya kaki nakal dan buli. Rapat dengan geng lelaki je. Pips memang saya pun tak rapat masa kecil.Haha..kejam2.Cakap memang ber'aku' 'ngko'.Ada satu kes sampai sekarang saya tak sempat nak mintak maaf pada prefect tu sbb sumbat sampah dalam mulut dia ms dia tgh gelak2. Berdosa pulak rasanya. Sekarang nak bercakap 'aku' 'kau' dengan mereka, terasa kekok. Lama dah tak guna, kalau dengan siblings pun yang pastinya bukan depan mak ayah. Kalau tak, memang sah kena sekeh.

'Serahkan semua benda yang korang ada.Duit, emas ,rantai dan apa saja
'Mana ada rantai emas. Rantai basikal ada lah'

Dialog di atas sampai sekarang saya ingat. Bukan sebab saya jadi pelakonnya tapi banyak kisahnya.Gara-gara saya nak lari dari group yang otai tuh saya masuk pulak golongan elit (prefect/class rep/brilliant) dengan lakonan yang ntah apa-apa~banyak angan. Menyesal pun ada. Hmm..kisah-kisah dulu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home