Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Monday, June 29, 2009

Me and My HeaRt

'Eh Fizah tak nak keluar makan ke?'
'Hmm...malas lah nak keluar,tak larat.' (tak biasa)

Enak sungguh duduk di rumah sambil tengok tv. Saya lebih selesa terperap dalam rumah dari keluar waktu malam. Seperti mana saya tak biasa keluar masa kt USM melainkan untuk majlis ilmu dan kerja amal, saya tak nak membiasakan diri dengan tabiat itu. Sama jualah ke pawagam, sekali yang dulu sudah cukup biarpun sekadar cerita lucu dan kanak-kanak, hati saya tak dapat terima. Gelap seketika. Orang wara' akan meninggalkan perkara yang syubhat. Pesan untuk diri saya.

Sekarang bulan Rejab, tapi saya masih tak cuba nak berpuasa sunat. Ubat masih perlu dihabiskan. InsyaAllah, moga dikuatkan agar dapat beramal. Biarpun sedikit tapi berterusan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home