Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, June 26, 2009

Awak Sahabat Saya

'Awak sahabat saya dunia akhirat'
'InsyaAllah awak pun sama'
'Saya takut satu saat awak terleka dan saya tak mampu nak tegur menyebabkan selamanya awak terlalai. Takutnya saya kalau tak dapat nak tunaikan hak seorang sahabat kepada sahabatnya'
'Hmm..kalau macam tu tegurlah saya biarpun menyakitkan hati saya dan saya mungkin nekad memutuskan tali persahabatan ni'
'Habis tu, hilanglah seorang lagi sahabat saya'
'Hilang di dunia tak mengapa, jangan di akhirat kita jadi musuh. Lagipun kalau saya betul-betul faham mengapa pula saya nak putuskan persahabatan ni. Malah saya berterima kasih kalau ada sahabat yang mahu menegur'

..p/s: saya rindukan semua sahabat2 dunia akhirat!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home