Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Thursday, January 12, 2012

ME time

Alhamdulillah usai hujan lebat dinihari,mentari muncul pula
Ahlan wasahlan tahun 2012, Kullu a'm wa antum bikhair. Sungguhpun kelewatan 12 hari tapi masih dikira awal lagi mengikut perkiraan kalendar saya=)

Hari terasa makin cepat disamping en Ammar yang sedang aktif membesar. Bila terlihat gambar-gambar sewaktu masih dalam lingkungan 40 hari,memang nampak besar perbezaannya.Baik dari saya mahupun anak kecil ini.

Sukar untuk diceritakan, tetapi sebagai ibu..emosi memang naik turunnya sukar dijangka. Sekejap boleh jadi gembira kemudian murung seketika, bersambung pula dengan babak-babak menangis. Oho...patut la en suami cakap saya makin sensitif dan kuat merajuk kebelakangan ini. Saya perlukan orang yang mendengar, meringankan beban dalam hati dan fizikal saya...kadang-kadang berserabut juga kepala otak. Pukul 8 am-5pm sibuk dan penat menghadapi kerja, lepas 5pm tugas pada keluarga pula..

Allah Maha Mendengar dan Dia jadikan manusia disekeliling sebagai perantara untuk kita sebagai pendengar.

Akhrinya, saya ambil cuti satu minggu...duduk dalam rumah, shopping dan wandering around selama 4 jam dgn meninggalkan Ammar pada pengasuh=) Its a so-called 'ME' time. Hak pada diri sendiri perlu juga ditunaikan. Ambil masa untuk jalan-jalan tengok taman-taman hijau, orang-orang..disebaliknya ada satu kelapangan..sambil muhasabah diri seketika. Take time...

Ok,need to go have to attend little Ammar. My 'Me' time is over for awhile. C U...ciao

p/s: gambar Ammar umur 3 minggu!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home