Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, May 11, 2011

Padanya..

" Ya Tuhanku, tunjukilah aku dengan mensyukuri nikmat Engkau yang telah Engkau berikan kepadaku dan kedua ibu bapaku dan supaya aku dapat berbuat amal yang soleh yang Engkau redhai, berilah kebaikan kepadaku dengan (memberi kebaikan) kepada anak cucuku. Sesungguhnya aku bertaubat kepada Engkau dan sesungguhnya aku termasuk dalam orang-orang yang berserah diri" (Surah Al Ahqaf :...15)

Sambil menunggu en suami pulang, ada pula kesempatan meng'update'. Alhamdulillah, bersyukur atas segala nikmatNYA sehingga saat sekarang dan pada masa mendatang insyaAllah. Bayi dalam rahim makin membesar dengan sempurna, mudah-mudahan sampailah ke waktu yang telah Allah tetapkan untuk dia menjengah alam dunia. Dan moga Allah memberi kekuatan dan kemudahan pada kami sekeluarga. Jadi anak yang soleh dan taat ye sayang. InsyaAllah.

Pekerjaan masih jua seperti itu. Makin saya fikir tentang kerenah pesakit, makin pusing kepala dan tak 'sihat' ruhani. Maka, sebaik saja melangkah keluar dari klinik saya tolak ketepi semua sebab saya ada keluarga yang lebih dan perlu difikirkan usai waktu bekerja. Itu saja cara terbaik untuk tidak menyesakkan otak.

Uh~lagi baik saya layan tendangan si comel dalam perut ini.

Otak sudah mula nampak hari Jumaat. Waktu untuk beristirehat dan berjalan-jalan. Dek kerana, kaki kerap kebas dan lenguh, makanya saya lebih banyak duduk dan tidur..hehe. Baca buku pun dah makin kurang, aduyai! Perlu berubah, maka doakan saya ye..

Ciao.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home