Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, March 09, 2011

What I Say?

Kalau biru warnanya cinta
rindu apa pula warnanya?

Wah, berjiwang pulak di situ. Alhamdulillah Mac menjengah, banyak benda tertangguh~ agaknya lah. Owh, macam banyak pula agenda saya. Hmm..selain dari menidurkan diri sendiri. Workload di Klang memang hampir membuatkan saya sering keletihan. Jenuh nak mencover 3 buah sekolah dengan enrolment 5000++ murid. Dulu goyang kaki saja di Sarawak sementelahan budaknya tak banyak 'lemak' dan kerenahnya. Apapun, masih perlu bersyukur...Alhamdulillah.

Saya rindu dengan Sarawak? Sedikit sebanyak esp makanannya! Terliur, meleleh air liur tiap malam bila teringat obor-obor, umai, laksa sarawak dan ayam penyet di sana. Mana-mana tempat yang pertama kali kita bekerja selalunya terkesan dengan memori yang indah serta duka. Tepuk dada, tanyalah hati.

Petang tadi, nurse menegur pertambahan berat badan yang melebihi takat yang perlu. Saya tersengih saja, nak buat macam mana baby dalam perut yang nak makan. Ngeh2..alasan semata. Tapi yang paling tak berapanya, saya rasa ayah baby lagilah mengalami pertambahan berat badan yang bukan saja melebihi takat bahkan tak perlu pun. Ohoho...diet kunun. Ops, terlebih sudah!

'..(nama dirahsiakan), I always see you easily fall asleep in whatsoever condition and any place'
' What to do, I'm opportunistic..grab any chance whenever you got..haha..'

p/s: baru habis baca novel 'Surat Ungu Untuk Nuha'. Oh, gosh..since when I get ndulged with Malay novel?...baca Quran lg bagus kan?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home