Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Thursday, December 16, 2010

10 Muharam


(T_T) Mode : Sedih
Astagfirullahadzim. Boleh pula saya lupa hari ini 10 Muharam. Umat Islam dianjurkan berpuasa pada 10 Muharam. Sedih tak terkata. Banyak-banyak tahun rutinnya berpuasa, tahun ini boleh pula ter'miss'. Hmm, takpelah moga Allah mengurniakan pahala pada amalan yang lain insyaAllah dan barangkali ada hikmah yang tak tersingkap.
Alhamdulillah..tak sangka boleh tidur nyenyak dalam office setelah habis merawat patient dan kepenatan. Nasib baik takde air liur meleleh. Haru staf tengok nanti. Haha.
Seminggu ini memang terasa aman. Maklum saja, mesin faks dah rosak(~takde surat2 suh buat kerja) so saya boleh goyang kaki baca majalah..ops buku Clinical Diagnosis. Sambil merencana perjalanan untuk further study.Hmm..saya tak boleh statik pada satu kedudukan saja, harus ada 'improvement'. Tak kisah sedikit atau banyak.
Baki cuti ada lagi. Better saya carry forward, insyaAllah tahun depan banyak agenda plus mahu cuti-cuti panjang. Lepas kawin tempoh hari tak sempat nak berjalan-jalan~ oh, saya bukan type yang suka jalan-jalan lebih dari 2 hari ke tempat orang. Baik duk rumah menikmati baiti jannati. Tapi bab shopping, I can't resist the temptation..haha( baca dan fahamkan this statement very clear like crystal clear water ye en suami.Ngeh2)
Sekian.
p/s: Kelebihan 10 Muharam? Sila check the old previous entry..huu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home