Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, November 26, 2010

Segar Dari Ladang


'Pagi Dr!Saya ada bawa ini untuk Dr. Pisang tanduk, terung yang saya baru petik dari belakang rumah'
'Morning too. Wah baiknya awak. Tapi ini bukan untuk rasuah SKT/Lnpt kan?'
'Eh, mana ada Dr. Saja mahu bagi sama Dr'
'Oh, tenkiu'
Memang segar dari ladang nih. Pisang tanduk? Oh, terkulat-kulat saya tengok. Apa yang dibuat dengan pisang besar ini?
'Boleh buat cucur, goreng atau makan saja Dr'
O..macam tuh. Takut juga nak makan nih. Kalau saya seorang memang confirm takkan habis, apa kata saya jemput en suami untuk turut serta. Dia diibaratkan 'tong sampah' saya..hihi. Apa saja yang berbaki dalam pinggan saya, cepat-cepat saya pandang en suami~signal untuk minta dia habiskan. Hmm..bagusnya suami saya. Tak risau pun kalau dia naik berat badan, sebab tangga apartmen kan ada...bagus pagi-pagi guna tangga pergi kerja.
Esok cuti yeay! Alhamdulillah. Waktu untuk berlibur. Jom...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home