Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, November 10, 2010

Right-Thing-To-Do

Aduyaii..

'Bengkek' hati sepanjang hari tatkala ada yang mempersoalkan tindakan saya. Kalau dia betul takpelah, ini memang terang lagi bersuluh SALAH. Nak sangat betul? Meh, ganti saya jadi duk kat kerusi panas ni..

Oh-No. Tak baik marah-marah nanti sakit pulak. Sape yang susah? En Suami jugak kan..haha. Akhirnya, jalan mudah: Ada saya kesah? Lantak awak lah. Manusia nih bermacam sangat jenisnya kan. Dah bagi betis, nak drumstick pula. Cuba-cuba lah tanam sifat qanaah sikit.

Alhamdulillah OC week already over! Just need to write up the report then happily submit it tomorrow insyaAllah. Macam cikgu pulak mengajar murid-murid time ceramah. Ada yang terkebil-kebil, ada yang tak sabar-sabar nak tanya. Bagus-bagus.

Masa untuk mengemas rumah dan sewaktunya sebelum on leave. Temankan en suami di kala cuti, masak-masak,makan-makan dan zzz..Tenangkan fikiran, rehatkan badan..Hmm..hafal surah-surah sekali yang asyik bertangguh. Dahlah otak makin berkarat maka kena cucikan dengan banyak mengingatiNYA. Oh, I can't wait..

p/s: Sekian, renung-renungkan dan selamat beramal sempena bulan Zulhijah ini..rindunya pada pertemuan di Baitullah.Ya Allah sampaikan aku pada saat waktu aku menjadi tetamuMU kelak..amen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home