Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, November 03, 2010

Rasulullah s.a.w bersabda: 'Apabila Allah mengkehendaki untuk membinasakan semut, Allah terbangkan semut itu dengan dua sayapnya' (Kitab Nasaibul'ibad)

Anai-anai,jika tidak bersayap, maka ia akan duduk diam di bawah batu atau merayap di celah-celah daun, tetapi jika Allah hendak membinasakannya, Allah berikan ia sayap. Lalu bila ia sudah bersayap, anai-anai pun menjadi kelkatu. Kelkatu apabila mendapat nikmat (sayap)dia akan cuba melawan api..Begitu juga manusia,bila mendapat nikmat, cuba hendak melawan Allah s.w.t.
Nauzubillahimindzalik..

~~~~
Selalulah untuk mengingatkan diri, muhasabah sebelum tidur. Apa yang Allah telah berikan, sudahkah kita bersyukur?

Alhamdulillah, pagi yang indah sebab patient tak ramai dan semuanya beri kerjasama. You made it easier, then I made yours easier. Dah la makin nak ke hujung tahun, makin banyak pula new patients. Zaman Dr yang sudah, tak pulak begini. Entah dari mana la penduduk ni baru keluar..haha. Ops!

Esok dah Khamis? Cepat rupanya waktu berlalu. Kalau saya kira hari nak pulang, mesti terasa masa teramat lambat. Makanya, saya isikan dengan buat kerja-kerja dan tengok tv lepas tu...zzz. Sedar-sedar (kununnya) dah nak balik ghopenye.

Hm..rasa macam nak makan bihun celup yang dekat belakang Masjid Muhammadi, KB je. Asal habis kelas petang memang wajib singgah. Sedapnya...Tapi lagi sedap kalau en suami yang masak kan? Masak telur mata kerbau je lah kot..hehe. Alhamdulillah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home