Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Monday, January 01, 2007


Assalamualaikum wbt,
Alhamdulillah semalam selesai sudah majlis qurban dan aqiqah cousins kat rumah tok ki(trganu). Meriah sampaikan lenguh kaki tangan, pinggang berdiri sambil membasuh termasuklah adik beradik ana yang lain. Agaknya semalam ana jadi 'manic' membasuh pinggan dan cawan kat dapur. Berterusan membasuh dan membasuh. Inilah kot pengorbanan...mengorbankan masa dan tenaga untuk kemaslahatan orang lain. Termasuklah mengorbankan waktu makan yang tak menentu.

Ayah pun berkorban , mengurangkan makan daging sebab nak control hypertension. Bagus2, well control HPT. Dek terlalu banyak di hadapkan dengan daging, ana just melantak sayuran je~jadi vegan jap. Malam bertolak balik ke rumah sbb ari ini dah nak balik kampus meneruskan perjuangan yang masih belum selesai dan kerja yang menanti.

Ayah bagi cadangan, by next 2 years ana dah kerja insyaAllah nak korban satu bahagian (1/7) lembu. Murah je btwn RM 200++. Korban duit gaji untuk fakir miskin .Then dari satu bahagian tuh dibahagi pula kpd tiga bahagian untuk diagihkan. Wah, alangkah indahnya dapat berbuat demikian kan sahabat? Moga Allah memperpanjangkan umur kita semua untuk terus beramal dan memberikan kita kekuatan.InsyaAllah! Innallaha ma'ana.

Ok, sekali lagi masuk dapur nak buat mutabak daging. Alhamdulillah kek yang lepas menjadi...
Wassalam.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home