Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, December 27, 2006

Selamat Datang Kehidupan Ku


Seminggu berlalu, seperti minggu terdahulu. Jumlahnya bersamaan dengan kosong.Kenapa ye? Oh ya,ana terlupa mengisi dengan rasa kecintaan padaNYA, kurang mengingatiNya dan tak pernah membetulkan sahabat yang tersalah. Melainkan ana jua turut membuat kesalahan yang sama.Astaghfirullah, maafkan hamba Mu ini ya Allah.

'Demi malam apabila menutupi (cahaya siang) dan siang apabila yang benderang, dan penciptaan laki-laki dan perempuan, sesungguhnya usaha kamu memang berbeza-beza' (Al Lail:1-4)

Maka, apa yang perlu ana janjikan pada kehidupan 'baru' ana? Semuanya ana tekadkan dalam hati; bila ditegur terimalah seadanya.Bila dimarahi, cubalah untuk berubah.Bila tak puas hati, sedarlah bahawa ada lagi insan lain serba kekurangan. Alangkah indahnya kalau kita semua sebegitu rupa. Merasa cukup dengan apa yang ada.

Hati ini kembali menangis seperti hujan-hujan yang turun tanpa lelah membasahi bumi dengan penuh tawadhuk dan taat pada Tuhannya..tanpa jemu sekalipun. Indahnya andai ana adalah setitik hujan yang mampu menyejukkan mata hati yang memandang.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home