Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Sunday, August 27, 2006



Hadirah : Assalamualaikum mak cik! Sihat ke hari ni?

Hafizah : Waalaikumussalam ,sihat alhamdulillah. Hadirah mesti lagi sihat kan?

Hadirah : Alhamdulillah, Allah bagi kesihatan. Hmm, mak cik nampak sedih aje. Ada apa2 ke ?

Hafizah : Ha..takdelah,cuma keletihan sikit. Biasalah, masa muda-muda nilah kita masih ada kudrat untuk bekerja lebih untuk agama kita. lagipun bukan selalu, kan dapat peluang sebegini?

Hadirah : Betul tuh mak cik, hadirah pun nanti dah besar ckit nak berbakti pada mak ayah, agama dan umat Islam. Barulah hidup ada tujuan sebenar kan..macam dalam surah ali imran tuh.

Hafizah :Bagus betul hadirah nih, ni mak cik makin sayang ! Dengar tau cakap orang tua2, hehe tapi mak cik muda lagi. Ingat redha Allah terletak pada redha mak ayah, jika mereka marah ..Allah pun marah kita jugak.

Hadirah : Makcik, macam mana nak suruh Allah sayangkan kita?

Hafizah : Oh, itu. Dalam al Quran banyak sebut ciri-ciri orang yang Allah sayang antaranya orang2 yang bertaqwa, org yang menepati janji mereka kepada Allah untuk berjuang demi agama, orang yang bersatu hati dlm berperang di jalanNYA, orang mukmin yang lebih kuat, orang yang saling mengasihi kerana Allah, sanngup menderma hartanya untuk Islam, orang yang gigih dalam pekerjaannya dan banyak lagi. Kalau nak tahu lagi, bacalah dan fahamilah al Quran.

Hadirah : O..gitu, insyaALLAH hadirah nak baca Iqra' sampai habis lepas tuh khatam Quran besar cepat2. Doakan ye makcik.

Hafizah : InsyaALLAH, sayang =)Makcik rindu sangat kat baby tau!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home